هاآرتض در این رابطه می نویسد: محاکمه «بنیامین نتانیاهو» قطعی است و بازجویی از وی در ستاد مبارزه با فساد وابسته به پلیس اسرائیل، به احتمال زیاد تا پایان سال 2017 میلادی ادامه خواهد یافت.

رسانه‌های اسرائیل پیشتر گزارش داده بودند که پلیس و دادستانی رژیم صهیونیستی با ارائه کیفرخواست علیه بنیامین نتانیاهو موافقند، هر چند که هنوز این امر عملی نشده است.

پلیس اسرائیل روز پنجشنبه 12 مرداد تایید کرد که اتهامات وارد شده به نتانیاهو از جمله «دریافت رشوه» است.

پلیس گفته است، تحقیقات ستاد مبارزه با فساد درباره 2 پرونده اتهامی علیه نخست‌وزیر اسرائیل، با نام های «یک هزار» و «دو هزار» ظن به ارتکاب فساد و خیانت در امانت را ایجاد کرده است.

پرونده «یک هزار» دریافت هدایای شخصی نخست‌وزیر اسرائیل از دوستان میلیاردرش، و پرونده «دو هزار» به ظن تبانی او با صاحب امتیاز روزنامه یدیعوت آحرونوت، با هدف تقویت نتانیاهو به حساب کم شدن اعتبار روزنامه رقیب آن «اسرائیل هیوم» است.

نخست‌وزیر اسرائیل در ماه‌های گذشته در ارتباط با این دو پرونده چند بار بازجویی شده است.

این در حالی است که آری هِرو، رئیس پیشین کارکنان دفتر نخست‌ وزیری اسرائیل، روز جمعه 13 مرداد، توافقی را با نهادهای قضایی این کشور امضا کرد که در برابر عدم محاکمه، علیه نخست وزیر شهادت بدهد.

آری هرو، مهاجر آمریکایی‌تبار و وفادار به نتانیاهو، 15 سال مشاور بنیامین نتانیاهو و مسئول امور مالی او بوده است.

در این میان، شامگاه شنبه در حالی که صدها اسرائیلی در سرزمین های اشغالی تظاهرات کردند و از دادستانی خواستند علیه نتانیاهو کیفرخواست ارائه کند، گروهی از هواداران حزب لیکود نیز در طرفداری از رهبر حزب خود تجمع کردند.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، بنیامین نتانیاهو روز یکشنبه نشست هفتگی دولت خود را در حالی برگزار کرد که در باره رخدادهای روزهای اخیر کاملا سکوت کرد و سخنی نگفت.

اما او روز جمعه در یک کلیپ ویدئویی خطاب به مردم اسرائیل اتهامات به خود را «حاشیه‌سازی»‌ نامیده و گفته بود: به «خدمت ادامه می‌دهد».

از سوی دیگر، نه تنها رهبران احزاب مخالف خواستار کناره‌گیری بنیامین نتانیاهو از مقام خود شده‌اند، بلکه برخی از چهره‌های پیشین حامی‌اش، مانند دان مریدور، روز یکشنبه به رسانه‌ها گفتند، نخست وزیری که در مظان اتهام است دیگر نمی‌تواند به درستی به کشورداری بپردازد.

به نوشته هاآرتص، به همان میزان که تحقیقات علیه نتانیاهو دامنه بیشتری پیدا می‌کند، بسیاری از هم پیمانانش از دفاع علنی از او خودداری می‌کنند.

آوی گبایی، رهبر جدید حزب کارگر، و نیز یائیر لاپید، رهبر حزب «آینده‌ای وجود دارد»، برای به دست گرفتن قدرت آماده شده و بنیامین نتانیاهو را برای کناره‌گیری زیر فشار گذاشته‌اند تا انتخابات زود هنگام برگزار شود.