سخنگوی ترزا می نخست وزیر بریتانیا امروز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: جابجایی آزاد مردم بین بریتانیا و اتحادیه اروپا تا مارس 2019 میلادی به طور کامل پایان خواهد یافت.

هفته گذشته فیلیپ هاموند وزیر دارایی بریتانیا گفته بود "نیازی نیست قوانین مهاجرت پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به سرعت تغییر کند."

سخنگوی ترزا می در جمع خبرنگاران گفت: دولت لندن پیش از این برخی جزییات را تنظیم کرده است از جمله پیشنهادات درباره حقوق شهروندان اروپایی پس از برگزیت. سایر جزییات مربوط به سیستم مهاجرت پس از برگزیت نیز به زودی آماده و اعلام خواهد شد. این اشتباه است که درباره اینکه سیستم جدید شبیه چه چیزی خواهد بود یا آزادی جابجایی ادامه داشته باشد مثل آنچه که الان است، گمانه زنی کنیم.

به نظر می رسد مقام های ارشد دولت بریتانیا همچنان اختلاف نظرهای شدیدی درباره مساله مهاجرت و جابجایی نیروی کار دارند.

لیام فاکس وزیر تجارت بین المللی و فیلیپ هاموند وزیر دارایی بریتانیا بر سر مهاجرت و جابجایی نیروی کار آن هم در شرایطی که این کشور در حال خروج از اتحادیه اروپا است، به شدت اختلاف نظر دارند.

لیام فاکس تاکید کرده است که هیچ توافقی بر سر مهاجرت آن هم پس از آنکه بریتانیا در مارس 2019 میلادی اتحادیه اروپا را ترک می کند، حاصل نشده است.

در مقابل هاموند روز جمعه در سخنانی گفت: یک توافق جامع و گسترده در کابینه بر سر دوره انتقالی بعد از برگزیت حاصل شده است که بر اساس آن مقررات مربوط به مهاجرت و جابجایی آزاد نیروی کار به مدت سه سال تمدید خواهد شد.