روز دوشنبه، روسیه از آمریکا به دلیل مسئول دانستن مسکو و پکن در انجام آزمایش‌های موشکی کره شمالی به شدت انتقاد کرد.

روز دوشنبه، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد مسکو اقدامات آمریکا و برخی کشورهای دیگر برای مسئول دانستن چین و روسیه در شرایط کنونی کره شمالی را غیرقابل توجیه خواند.

در این بیانیه آمده است: «ما از تمام طرف‌های دخیل درخواست می‌کنیم از هر اقدامی که به تشدید تنش‌ها منجر شود، پرهیز کنند. ما تلاش‌ها از جانب مقامات آمریکایی و برخی از کشورهای دیگر برای مسئول دانستن روسیه و چین برای آن‌چه در کره شمالی روی می‌دهد و نیز اتهام‌زنی به مسکو و پکن مبنی بر عدم مخالفت با برنامه موشکی و اتمی کره شمالیرا غیر قابل توجیه می‌دانیم.»

روز شنبه، دونالد ترامپ -- رئیس جمهور آمریکا -- در پیامی در صفحه کاربری توییتر خود نوشت «از چین بسیار ناامید شده است» زیرا «آن‌ها در مسئله کره شمالی، کمکی (به آمریکا) نمی‌کنند.» وی افزود سران سابق آمریکا به چین اجازه داده اند از طریق تجارت، به صدها میلیارد دلار درآمد دست یابد. همچنین ساعاتی پیش از ارسال این پیام، شینزو آبه – نخست وزیر ژاپن – از جامعه بین‌المللی به خصوص روسیه و چین درخواست کرد فشارهای بیشتری بر پیونگ یانگ اعمال کنند.

روز جمعه، کره شمالی دومین آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای خود را در طی کمتر از یک ماه انجام داد. بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، این آزمایش با موفقیت انجام شد. این خبرگزاری گزارش داد موشک آزمایش شده به ارتفاع 3725 کیلومتر صعود کرده و ظرف حدود 47 دقیقه 998 کیلومتر را پیموده است.

آزمایش‌های موشکی پیونگ یانگ نگرانی کشورهایی از جمله کره جنوبی، ژاپن و متحدان آن‌ها را برانگیخته است.