«مکسین واترز»، نماینده دموکرات حوزه انتخابیه کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود مدعی شد، «مایک پنس»، معاون رئیس جمهور آمریکا برای استیضاح ترامپ و برگزاری مراسم تحلیف خود آماده می‌شود.

او در این پیام توئیتری نوشت: «مایک پنس در حال برنامه ریزی برای مراسم تحلیف خودش است.»

او در ادامه این پیام با اشاره به کناره گیری «راینس پریبس» و «شان اسپایسر» نوشت: «پریبس و اسپایسر این انتقال قدرت را هدایت می‌کنند.»

راینس پریبس، رئیس دفتر دونالد ترامپ و شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید طی چند هفته اخیر از سمت خود در کابینه ترامپ برکنار شده و استعفا داده اند.

مکسین واترز از منتقدان جدی دونالد ترامپ و سیاست‌های وی است. او نخستین سیاستمدار آمریکایی است که ادعای دسترسی دولت روسیه به تمامی اطلاعات مربوط به رئیس جمهور آمریکا را «صحیح» عنوان کرد. واترز همچنین از اظهارات ترامپ درباره زنان و بی توجهی وی به انتشار اظهارنامه مالیاتی انتقاد کرده و موضوع استیضاح ترامپ را پیش کشیده است.

واترز در سخنرانی ماه مه خود در واشنگتن گفت: او (ترامپ) شخصی است که من متعهد هستم او را به استیضاح بکشانم. او یک درغگو است! یک متقلب! او یک حقه باز است.

علاوه بر مکسین واترز، «ال گرین» و «براد شرمن» از اعضای دموکرات کنگره نخستین گزارش استیضاح دونالد ترامپ را در تاریخ ۱۲ ژوئیه به کنگره ارائه کردند. آن‌ها اعلام کردند ترامپ با اخراج جیمز کومی، رئیس برکنار شده اف بی آی در جریان تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا اخلال ایجاد کرده است.