افسران پلیس آمریکا ضمن محکوم کردن اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اعمال خشونت علیه جنایتکاران با انتشار بیانیه‌ای این اقدام را برخلاف اصل عدالت قضایی دانستند.

در همین حال، انجمن بین المللی افسران پلیس در بیانیه‌ای اعلام کردند عزت و احترام اصل اساسی عدالت و مشروعیت پلیس است. ماموان پلیس وظیفه اجرای قانون، محافظت از مردم، حفظ ایمنی خود و افراد بی گناه و حتی مظنونین را دارند. به همین علت، سازمان‌های اجرای قانون، سیاست دادرسی را رواج می‌دهند. آن‌ها باید از این قدرتی که در اختیار دارند استفاده کنند نه اینکه آن را در جهت اعمال زور به کار ببندند.

دونالد ترامپ دو روز پیش طی یک سخنرانی در جمع افسران پلیس در لانگ آیلند نیویورک از آن‌ها خواست در برابر مجرمان، لطافت به خرج ندهند. وی گفت: «نهایت خشونت شما زمانی است که این اراذل و اوباش را به پشت ون پرتاب می‌کنید. لطفا خیلی خوب نباشید! همانند زمانی که شما شخص بیگناهی را سوار ماشین پلیس می‌کنید و مراقب سر او هستید، جنایتکاران را نیز دستگیر می‌کنید و مراقب سر آن‌ها هستید. آن‌ها جنایتکار هستند. شما دستتان را بکشید (نیازی نیست مراقب سر آن‌ها باشید).»