تونی بلینکن، معاون وزیر خارجه سابق آمریکا با اشاره به ضرورت برپایی جلسات مشورتی فوری اعلام کرد هر لحظه ممکن است مقامات کره شمالی تغییر کنند.

این مقام آمریکایی ىر مصاحبه با خبرنگاران گفت از آنجا که هر لحظه امکان تغییر هر یک از مقامات کره شمالی وجود دارد این مساله اهمیت فراوان می یابد.

وی گفت باید درباره مسائلی مانند واشنگتن، پکن، سئول، توکیو، مدیریت تاسیسات هسته ای کره شمالی و ارسال نیرو به این کشور پس از تغییر کیم جونگ اون گفتگو کرد.

تونی بلینکن گفت در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما تلاش خود را به کار گرفتم تا چین را به مذاکره درباره احتمال وقوع بحران در کره شمالی متقاعد کنم اما این پیشنهاد هیچ پیشرفتی نداشت؛ زیرا طرف چینی این اقدامات را تحریک آمیز می دانست.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی در 4 جولای از آزمایش نخستین موشک بالستیک قاره پیمای مدل هوسانگ 14 خبر داد و اعلام کرد برُد مفید این موشک 2802 کیلومتر است.

پنتاگون این موشک را قاره پیما توصیف کرد. این در حالی است که وزارت دفاع روسیه این موشک را در شمار موشک های با بُرد متوسط دانست.

شورای امنیت در 5 جولای نشستی فوری برای بررسی وضع کره شمالی برگزار کرد. در طی این نشست نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، پیونگ یانگ را تهدید به استفاده از توان نظامی و اعمال تحریم علیه این کشور کرد.