اکرم الکعبی دبیر کل جنبش النجبا، یکی از گروه های وابسته به نیروهای حشد شعبی اعلام کرد که آمریکا قصد دارد از طریق «تسلط غیر مستقیم» عراق را اشغال کند. توطئه های شرم آوری که در حال حاضر در منطقه شاهد آن هستیم باهدف تحقق اهداف مثلث شر در جهان یعنی آمریکا، انگلیس و صهیونیستها صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود: آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات مانند تشکیلات سوریه دموکرات در عراق برنامه ریزی می کند.حشد شعبی عراق را با ارزشهای انسانی خود آزاد کرد و تاریخ این مساله را با حروفی از طلا خواهد نوشت مقاومت اسلامی که در جنبش النجباء تجلی می یابد گروه هایی از برادران سنی را سازماندهی کرد که در کنار برادران شیعه مبارزه کردند. اتهام زنی به حشد شعبی درواقع هدف قرار دادن نیروهایی است که معادلات در عراق را تغییر داده و به حضور داعش پایان دادند.

الکعبی با قدردانی از ایران و رهبران و ملت آن به دلیل حمایت از ملتهای سوریه و عراق تاکید کرد که مستشارهای ایرانی نقش به سزایی در رویارویی با نقشه دولت متوحش آمریکا در منطقه داشته و قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران سرباز اسلام و فرمانده بزرگی است.نیروهای عراقی امروزه می توانند امنیت را درکشور محقق کنند و نیازی به مستشاران آمریکایی خرابکار نداریم.