حدود دو میلیون نفر از ساکنان غزه به علت محاصره فلج کننده این منطقه توسط اسرائیل در شرایط بسیار دشواری زندگی می کنند و اکنون با کمبود شدید و قطعی های گسترده برق مواجه هستند. ساکنان غزه در طول شبانه روز تنها شش ساعت برق دارند. این وضع به شدت مدارس، بیمارستان ها و اورژانس های منطقه غزه را تحت تاثیر قرار داده است.

شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی در گزارشی اعلام کرد؛ دو روز قبل سوخت تنها نیروگاه تولید برق منطقه غزه به اتمام رسیده است. حماس که کنترل منطقه غزه را در اختیار دارد سوخت مورد نیاز این منطقه را از کرانه باختری که در کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین است خریداری می کند. مقام های تشکیلات خودگردان در قبال فروش نفت به غزه مالیات هم دریافت می کنند اما مقام های حماس می گویند دیگر نمی توانند منابع مالی موردنیاز برای پرداخت مالیات سوخت را تامین کنند.

خالد الحیّه از مقام های حماس گفت درد و رنج مردم غزه همچنان تشدید می شود و منابع مالی ساکنان این منطقه از آنها گرفته می شود. باید مقام های فلسطینی از غزه محافظت کنند.

خبرنگار شبکه الجزیره انگلیسی در غزه هم در گزارشی در این خصوص گفت: قبل از قطعی های اخیر برق منطقه غزه هم زندگی برای دو میلیون سکنه این منطقه به اندازه کافی دشوار بود. اما عواقب قطعی برق برای بیماران فلسطینی که در بیمارستان شفا در غزه بستری هستند بسیار خطرناک است. شماری از این بیماران باید بطور مداوم دیالیز بشوند و برای انجام دیالیز به برق نیاز است. تامین نشدن سوخت مورد نیاز نیروگاه برق منطقه غزه، بیمارانی را که در بیمارستان شفای غزه بستری هستند به شدت نگران می کند.

دکتر محمد شتات رئیس بخش دیالیز بیمارستان شفای غزه گفت: ما در حال حاضر تنها برای دو روز سوخت جهت استفاده در ژنراتورهای تولید برق این بخش در اختیار داریم. وی گفت در صورتی که ژنراتورهای تولید برق این جا هم به علت نبود سوخت خاموش شوند جان بسیاری از بیماران این بیمارستان به خطر خواهد افتاد.