«سرتیپ یحیی رسول» سخنگوی ارتش عراق روز یکشنبه اعلام کرد جنگنده های ارتش سوریه مواضع گروه تروریستی داعش را در رقه بمباران کردند.

 

یحیی رسول گفت: براساس گزارش های اطلاعاتی که از جانب کمیته چهارجانبه متشکل از عراق، سوریه، اردن و روسیه در اختیار نیروی هوایی سوریه قرار گرفت، جنگنده های سوری روز یکشنبه مواضع گروه تروریستی داعش را در رقه هدف قرار دادند.

سخنگوی ارتش عراق افزود: در حملات امروز جنگنده های سوریه به رقه یکی از بزرگترین مواضع گروه تروریستی داعش شامل مقر سرکرده‌های انتحاری این گروه هدف قرار گرفت و برخی از مراکز و بخش های مهم اقتصادی این گروه منهدم شد.

سرتیپ رسول افزود: عملیات هوایی در رقه بر اساس تبادل اطلاعات بین سرویس های اطلاعاتی کمیته چهارجانبه ( سوریه ، عراق ، اردن و روسیه ) صورت گرفت. سازمان اطلاعات و تحقیقات فدرال عراق پس از جمع آوری اطلاعات درباره مواضع گروه داعش آن را در اختیار کمیته چهارجانبه قرار داد و جنگنده های سوریه براساس این اطلاعات مواضع و پایگاه های گروه تروریستی داعش را در رقه بمباران کردند.

سخنگوی ارتش عراق با اشاره به اینکه تبادل اطلاعات و گزارش ها از طریق کمیته چهارجانبه ادامه دارد ، تاکید کرد این اولین بار نیست که اطلاعات درباره مواضع و تحرکات گروه تروریستی داعش در اختیار سوریه قرار گرفته است.

یحیی رسول افزود: کمیته چهارجانبه پیش از این نیز اطلاعاتی در اختیار ارتش سوریه قرار داده است و جنگنده های این کشور براساس این اطلاعات، مواضع تروریست های داعش را هدف قرار دادند