بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل گفت: همه ادعاهای مربوط به سلاح کشتار جمعی عراق که به خاطر آن عراق اشغال شد را به خاطر دارند؛ این در آرشیو نگه داری می شود و ۶۰ سال بعد منتشر می شود.

وی افزود: ائتلاف بین المللی حمایت نظامی و پوشش هوایی برای داعش و جبهه النصره ایجاد می کند. اسرائیل از جبهه النصره حمایت به عمل می آورد و با حمایت مالی قطر زخمی شدگان جبهه النصره را درمان می کند.

الجعفری تاکید کرد: واشنگتن تروریسم در سوریه را اداره می کند علیه غیرنظامیان مرتکب جنایت می شود. آمریکا زمانی به سوریه حمله کرد که گروههای تروریستی مورد حمایت آن در حال افول بودند. آمریکا از هیچ کمکی به گروههای تروریستی دریغ نکرده است.  اسناد ویکی لیکس مشخص کرد که کاخ سفید برای حمله شیمیایی به غوطه شرقی دمشق  در سال ۲۰۱۳چراغ سبز صادر کرد.

وی افزود: ما به شورای امنیت بیش از ۹۰ نامه درباره در اینکه گروههای تروریستی در سوریه سلاح شیمیایی دارند ارسال کرده ایم. در برخی از نامه های ارسال شده قید شد که محموله ای از گاز سارین از لیبی و از طریق ترکیه به سوریه رسیده است.

بشار الجعفری تاکید کرد: اجرایی کردن نتایج نشست های آستانه بحران سوریه را ظرف ۲۴ ساعت به پایان می رساند. دمشق از شورای امنیت خواسته است که هیئتی از سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی برای تحقیق به خان شیخون اعزام کند.

وی افزود: حمله آمریکا در عزم سوریه در مبارزه با تروریسم و مشارکت در گفتگوهای صلح خللی وارد نمی کند.

بشار الجعفری تاکید کرد: به نظر می رسد که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا آن را به سمت نقش جدید از طریق لحن افراطی سوق داده است.

وی بیان کرد: حمایت نظامی از گروههای تروریستی به کشورهای عضو ائتلاف بین المللی منتهی نمی شود و اسرائیل نیز حامی تروریستهاست. آمریکا پس از اینکه افول گروههای مورد حمایت خود را در سوریه مشاهده کرد، به پایگاه هوایی الشعیرات حمله کرد. آمریکا بهانه ای غیر از سلاح شیمیایی پیدا نکرد و جالب این است که سلاح شیمیایی سوریه را کشتی های آمریکایی در دریای مدیترانه نابود کردند.

بشار الجعفری افزود: من از سخنان نمایندگان فرانسه، انگلیس و آمریکا در شگفت هستم و این اقدامی تحریک آمیز و سوء استفاده از ساز و کار شورای امنیت است.