مردم دهکده گاریگانج هند، آشنا کردن فرزندان خود با مارها را کاری ضروری می دانند و تلاش می کنند هرچه زودتر آن ها را با دنیای این خزندگان آشنا کنند. تمرینات در این زمینه از سن ۲ سالگی آغاز می شود. یکی از مارهایی که در این دهکده قرار دارد، شکل بامزه ای دارد و پشت سر آن به گونه ایست که گویی به شما لبخند می زند. مارها در این منطقه، مقدس پنداشته می شوند و بچه ها از سه سالگی قادرند به راحتی با آن ها کنار بیایند.

مدارسی هم برای آموزش این کار وجود دارد و کودکان با گذراندن دوره ۱۰ ساله در مارگیری مهارت پیدا می کنند. زنان نیز وظیفه دارند هنگام غیبت مردها، از مارها محافظت کنند. با وجود آن که اهالی از سنین پایین با این خزندگان خو می گیرند و حتی آن ها را بر روی دوش خود می اندازند، اما موفق به اهلی کردن کامل مارها نمی شوند.

مردم دهکده به کسانی که توسط مارها گزیده می شوند، کمک می کنند تا سلامتی خود را باز یابند. حتی شان اجتماعی خانواده ها نیز بر اساس تعداد مارهایی که دارا هستند سنجیده می شود. آن ها ممکن است بعدا مجبور شوند تجارت خانوادگی خود را کنار بگذارند، زیرا قوانین حمایت از محیط زیست، روش زندگی آن ها را تهدید می کند.

هنگامی که کودکان بزرگ می شوند، احتمالا مجبورند مارها را به حامیان محیط زیست واگذار کنند و به دنبال شغل دیگری بگردند. اگر کودکان یک مار را گرفتار کنند، خانواده ها برای جلوگیری از زندانی شدن آنها، باید ۱۲ تا ۱۶ هزار تومان پرداخت کنند. در ادامه از شما دعوت می کنیم تصاویری و ویدیوی زیر را مشاهده کنید تا بیشتر با این آداب و رسوم آشنا گردید.