"دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، اخیرا در حساب کاربری خود توییتی تشکرآمیز از کمپانی کره‌ای سامسونگ منتشر کرد. ترامپ که بر ساخت و تولید محصولات در آمریکا تاکید ویژه‌ای دارد، در این توییت از مقامات سامسونگ به دلیل تصمیم برای ساخت یک کارخانه جدید در آمریکا تشکر و استقبال کرد.

مقامات کمپانی سامسونگ از انتشار این توییت تشکرآمیز ابراز ناخرسندی کردند زیرا معتقدند رئیس جمهور آمریکا تصمیم داشت با انتشار این توییت آنها را در مقابل عمل انجام شده قرار دهد و درحقیقت کمپانی کره‌ای را برای گسترش فعالیت‌ها در آمریکا تحت فشار قرار دهد.

رسانه‌های کره‌ای اعلام کردند درحقیقت مسئولان سامسونگ از این تشکر بی‌دلیل ترامپ گیج شده‌اند. آنها قصد نداشتند در آینده نزدیک هیچ واحد تجاری از سامسونگ را در آمریکا مستقر کنند. 

مقامات کره‌ای سامسونگ به توییت ترامپ پاسخ ندادند؛ اما در بیانیه‌ای رسمی نیز آن را تکذیب نکرده‌اند.

سامسونگ اعلام کرد آمریکا دارای یکی از سودآورترین بازارهای جهان برای آنها است و به همین دلیل تاکنون 17 میلیارد دلار برای فعالیت‌های سامسونگ در این کشور سرمایه‌گذاری شده و کمپانی کره‌ای هم‌اکنون دارای کارخانه‌‌ای در تگزاس آمریکا است.

ترامپ تاکنون درمورد دیگر کمپانی‌های کره‌ای مانند "ال جی" و یا "هیوندای" پیغام تشکرآمیز ارسال نکرده و یا اصولا اظهار نظری درباره آنها نکرده است زیرا هر دو کمپانی یاد شده کارخانه‌های خود را در مکزیک برپا کرده‌اند و محصولات تولیدی‌شان را به آمریکا صادر می‌کنند؛ امری که ترامپ به شدت با آن مخالف است.