"نعمان کورتولموش" معاون نخست وزیر ترکیه در گفتگو با روزنامه "عکاظ" عربستان گفت: ترکیه به تلاش هایش برای تحقیقات درباره ترور سفیر روسیه در آنکارا تا آخرین مرحله آن و یافتن عوامل پشت پرده و آمران این ترور ادامه خواهد داد.

کورتولموش در ادامه عملیات ترور کارلوف را حمله ای ناجوانمردانه با هدف ضربه زدن به روابط میان ترکیه و روسیه دانست و با اشاره به حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک)، داعش و جماعت فتح الله گولن گفت: از سال 2015 تاکنون چندین گروه تروریستی علیه ترکیه اعلام جنگ کرده اند.

معاون نخست وزیر ترکیه افزود: این گروهها به طور متناوب، منافع ترکیه را هدف قرار می دهند.

وی مدعی شد: مدتی پیش یک هواپیمای روسیه سرنگون شد و بعدها متوجه شدیم که عوامل این سرنگونی شماری از نظامیان مرتبط با گروه فتح الله گولن بوده اند. همچنین مشخص شده است عامل ترور کارلوف نیز با این گروه در ارتباط بوده است.

نعمان کورتولموش تأکید کرد: این حادثه باعث تخریب روابط میان روسیه و ترکیه و همکاری مستحکم دو کشور نخواهد شد. البته با وجود بهبودی روابط ترکیه با روسیه، اما درباره موضوع سوریه، نقاط اختلافی میان دو کشور وجود دارد.

یادآور می شود سفیر روسیه در ترکیه روز دوشنبه هفته جاری در جریان شرکت در افتتاح یک نمایشگاه عکاسی در آنکارا هدف تیراندازی یک افسر ترک قرار گرفت و کشته شد.