"سید عبدالملک بدرالدین الحوثی" دبیرکل جنبش انصارالله یمن با تأکید بر ایستادگی در برابر تهاجم رژیم سعودی به یمن و بی نتیجه بودن آن گفت مشکلات موجب نخواهد شد فلسطین فراموش شود و فلسطین ،مسئله اصلی امت اسلامی است.

 سید عبدالملک بدر الدین الحوثی در سخنرانی به مناسبت سالروز میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم که از طریق ویدئو کنفرانس برای صدها هزار یمنی تجمع کننده در این شهر پخش می شد،  گفت: ملت با ایمان یمن تحت تأثیر بوق های تبلیغاتی دروغین دشمن قرار نخواهد گرفت و با ایثار گری و جانفشانی به مقابله با آن می پردازد.

یمن در برابر تجاوزات وحشیانه ایستادگی می‌کند

وی افزود: ما در این مناسبت  تأکید می کنیم که اولاً گزینه ملت مسلمان عزیز ما در برابر تجاوزات وحشیانه دشمن که به کشتار مردم و اشغال اراضی و هتک حرمت و نفاق پراکنی و محاصره غذایی مردم پرداخته است و دارایی ها و منافع این ملت را هدف قرار می دهد، پایداری و ایستادگی و مقابله است. نه سستی خواهند کرد و نه تسلیم خواهند شد... تاوقتی که تجاوزگری ها ادامه داشته باشد، با عزمی استوار و توکل به خدای متعال و با ایمان به وعده حقیقی پیروزی از هیچ تلاشی برای مقابله با آن فروگزار نخواهیم کرد. همه [مردم] کشور ما برای حفظ وحدت و بسیج همه توان و امکانات برای مقابله با این تجاوزگران مسئولانه عمل خواهند کرد. فقط افراد ناآگاه و ورشکستگان و کسانی که فاقد شعور انسانی هستند در برابر این وظیفه خود را به تجاهل می زنند.

مشکلات مانع از فراموشی فلسطین و اشغال مسجدالاقصی نمی‌شود

دبیرکل جنبش انصارالله یمن در ادامه سخنرانی خود گفت: دوماً ملت ما با اتکا به هویت دینی اسلامی خود به توجه مسائل امت اسلام پایبند هستند و مقابله با متجاوزان و مشکلات بسیاری که با آن مواجه هستند، مانع توجه آنها به این مسائل نخواهد شد. خصوصاً مسئله اصلی امت اسلام یعنی مظلومیت ملت فلسطین و اشغال مسجدالاقصی و مقدسات و سرزمین فلسطین و خطری که  اسرائیل برای کل امت اسلام دارد. به همین علت ما همواره بر حمایت صادقانه خود از ملت فلسطین و مقاومت آنها و همچنین مقاومت لبنان تأکید کرده ایم.

بی‌تردید تکفیری‌ها ساخته و پرداخته آمریکا و اسرائیل هستند

عبدالملک الحوثی اضافه کرد: سوماً ملت های منطقه را به هوشیاری و رفتار مسئولانه در برابر خطر تکفیری ها فرامی خوانیم که بی تردید ساخته و پرداخته آمریکا و اسرائیل است و از آن برای هدف قرار دادن امت اسلام از داخل و پراکنده کردن آن استفاده می شود. رژیم هایی که از تکفیری ها حمایت می کنند و از آن پشتیبانی مالی و سیاسی و تبلیغاتی به عمل می آورند نیز شریک آنها هستند. ما همچنین به برادران مان در عراق و سوریه به خاطر پیروزی های عظیمی که در مقابله با این خطر کسب کرده اند تبریک می گوئیم و برای ملت یمن نیز از درگاه خداوند طلب پیروزی می کنیم. ملتی که مستقیماً با مجموعه کامل شرّ اعم از رژیم های داعشی و گروههای داعشی مقابله می کنند.

ارتش و کمیته‌های مردمی هرچه دارند برای مقابله با تجاورزگری به کار بگیرند

وی گفت: چهارم از همه  کشورهای آزاده می خواهیم که در برابر رنج و مظلومیت ملت ما با انساندوستی از آنها حمایت کنند و با دولت آنها که از مجلس نمایندگان رأی اعتماد گرفته است تعامل کنند...و از دولت یمن می خواهم که همه تلاش خود را برای خدمت به ملت یمن متمرکز کند و در حد توان نیازهای آنها را برآورده سازد و به ارتش و کمیته های مردمی توجه داشته باشد و هرچه در توان دارد برای مقابله با تجاوزگران بکار گیرد. از مردم عزیز یمن نیز می خواهم که از دولت پشتیبانی کنند و با آن همکاری کنند و اوضاع ناشی از تجاوزگری ها و محاصره را درک کنند. با توکل به خدا و صبر و استقامت می توانیم بر چالشها غلبه کنیم. همچنین بر اهمیت تلاش دستگاههای نظارتی برای مقابله با هرگونه فساد تأکید می کنیم. تأکید می کنیم که چتری برای حمایت از فاسدان نخواهیم بود. از کسانی که علیه مردم مرتکب جرم می شوند اعم از آنکه منسوب به ارتش یا کمیته های مردمی باشند و یا به تشکل خاصی وابستگی داشته باشند حمایت نخواهیم کرد. همه باید مسئولانه و صادقانه عمل کنند.

دبیرکل جنبش انصارالله یمن اضافه کرد: درباره ضرورت خودداری از انتشار شایعات مغرضانه و تبلیغات دروغین که هدف از آن مشغول کردن مردم و ممانعت از اجرای مسئولیت آنها در مقابله با تجاوزگران است هشدار می دهم. اصحاب رسانه ها مسئولیت سنگینی به دوش دارند. آنها باید آگاه باشند و مقابله با متجاوزان را در اولویت کار خود قرار دهند.

به عربستان این همسایه بد می‌گویم که تجاوز‌گری به یمن چیزی جز خسارت به همراه ندارد

وی در پایان گفت: از همگان و خصوصاً توانگران می خواهیم که به فقرا و نیازمندان توجه کنند. ملت ما ملتی کریم و سخاوتمند است که به ایتام و فقرا توجه دارند. اکنون بیش از هر زمان دیگر به این توجهات نیاز است تا آنکه خداوند پیروزی را نصیب ملت ما گرداند. در پایان به رژیم سعودی، به این همسایه بد اعلام می کنم که ادامه تجاوزگری‌ات به یمن چیزی جز خسران برایت به دنبال نخواهد داشت. این بار سنگین در دنیا و آخرت بر دوشت خواهد بود. به نفعت و به نفع کل منطقه است که دست از تجاوزگری و تعدّی برداری.