روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی از دیدار ماه اکتبر پسر ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا در پاریس با برخی دیپلمات های حامی روسیه درباره موضوع سوریه خبر داد.

 

در این گزارش به قلم جی سالومون آمده است: پسر ارشد دونالد ترامپ ماه گذشته (میلادی) در پاریس گفتگوهایی خصوصی با دیپلمات ها، تجار و سیاستمداران برگزار کرد. به گفته اشخاصی که در این نشست ها حضور داشتند، بخشی از این مذاکرات بر یافتن راهی برای همکاری با روسیه به منظور پایان دادن به جنگ سوریه متمرکز بود.

 

سیزده نفر از جمله دونالد ترامپ جی آر در روز یازدهم ماه اکتبر در مراسمی در پاریس شرکت کرد که یک موسسه مطالعاتی فرانسوی میزبانی آن را بر عهده داشت. فابیان بوسارت، بنیانگذار این موسسه مطالعاتی، همسرش راندا کاسیس در حال همکاری نزدیک با روسیه به منظور تلاش برای پایان دادن به درگیری ها در سوریه هستند.

 

این روزنامه نوشت کاسیس - که در سوریه متولد شده است- رهبر یک گروه سوری است که مورد تأیید کرملین است. این گروه خواستار انتقال سیاسی در سوریه البته با همکاری با بشار اسد (هم پیمان نزدیک مسکو) است.

 

این روزنامه افزود افشای خبر برگزاری این نشست بین ترامپ جوان و افراد حامی روسیه -با این که از مقامات خود روسیه نبودند- سبب ایجاد سوالات جدیدی در ارتباط با تماس ها بین ترامپ، خانواده اش و قدرت های خارجی شده است.