شماری از عزاداران اربعین حسینی نزدیک ظهر امروز (دوشنبه) در مسجد «باقر العلوم» واقع در منطقه 6 شهر کابل هدف حمله انتحاری قرار گرفتند.

زمانی که عزاداران در مراسم اربعین حسینی حضور داشتند، یک عامل انتحاری بین آنها حضور یافته و پس از انفجار مواد منفجره،سبب شهادت و زخمی‌شدن ده‌ها عزادار حسینی شد.

برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که در نتیجه این انفجار دست‌کم 50 نفر کشته و زخمی شده است، اما این آماری است که تاکنون هیچ مقام دولتی آن را تأیید یا تکذیب نکرده است.

«اسماعیل کاووسی» مسئول مطبوعات وزارت بهداشت افغانستان، اعلام کرد: آمار تلفات این انفجار تاکنون مشخص نشده است.

وی افزود: تا دقایقی پیش(دقایقی بعد از حادثه) تنها 10 کشته و 17 زخمی به بیمارستان‌های دولتی کابل منتقل شده‌اند و احتمالاً برخی زخمی‌ها به بیمارستان‌های شخصی نیز انتقال یافته‌اند.

در همین حال گروه طالبان افغانستان ضمن محکومیت شدید این حمله انتحاری، هرگونه دخالت افراد وابسته به خود در این انفجار را به شدت تکذیب کرد.
 
حمله انتحاری به مسجد شیعیان کابل / 50 شهید و زخمی آمار اولیه تلفات +عکس
در این حادثه تعداد زیادی کودک نیز به شهادت رسیدند.

«فرهاد ابرار» خبرنگار تلویزیون 24 افغانستان نیز در خبری اعلام کرد که در این حادثه تاکنون 30 عزادار شهید و بیش از 40 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

همچنین تلویزیون طلوع نیز در خبری اعلام کرد که در این حادثه 27 نفر کشته و 35 تن دیگر زخمی شده‌اند.

پیش از این نیز و در جریان حمله به «کارته سخی» در شب عاشورای حسینی نیز این گروه حمله به شیعیان افغانستان را محکوم کرده بود. مسئولیت آن حادثه را نیز داعش بر عهده گرفته بود.

حامد کرزى رئیس جمهور پیشین افغانستان نیز حمله تروریستى به عزاداران مراسم اربعین در مسجد باقرالعلوم را که سبب شهادت و زخمی شدن شماری گردید، به شدیدترین الفاظ تقبیح کرد و این عمل نابخشودنى و دور از انسانیت را کار دشمنان افغانستان و خلاف تمام موازین و ارزش هاى اسلامى و بشرى خواند.

محمد اشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان نیز حمله وحشیانه علیه نمازگزاران و عبادت‌کنندگان در مسجد باقرالعلوم را به شدت تقبیح کرد.

غنی به‌همه مسئولین دستور داده‌ تا جهت مداوای زخمی‌های این حادثه و کمک به‌تمام آسیب‌دیدگان از هیچ‌ نوع تلاشی دریغ نورزند.