اعتراض‌ها به انتخاب «دونالد ترامپ» رییس جمهور جمهوری‌خواه آمریکا کماکان ادامه دارد به طوری‌که روز دوشنبه هزاران دانش آموز دبیرستانی با ترک کلاس‌های درس در شهرهای سیاتل،لس آنجلس،سن فرانسیسکو، سیلور اسپرینگ،مریلند، پورتلند به تظاهرات ضد ترامپ پیوستند.

بر اساس این گزارش، دانش آموزان معترض شعارهایی را با مضامین، «ترامپ، خیر»، «فاشیست، خیر» و «کاکلاس کلان، خیر» سر دادند.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در این زمینه نوشت: «هزاران دانش آموز راهنمایی و متوسطه در سیاتل آمریکا روز دوشنبه کلاس‌های خود را در اعتراض به انتخاب ترامپ رها کردند.»

بر اساس این گزارش، دانش‌آموزان مدارس دولتی و خصوصی شعار سر دادند: «ما رییس جمهور منتخب را نمی‌خواهیم.» 

برخی دیگر از دانش آموزان معترض نیز به تظاهرات در مقابل کنگره و مرکز شهر پرداختند و بسیاری نیز تابلوهای اعتراضی با شعارهای «خیر، به رییس جمهور من» یا «عشق پیروز است» را تکان دادند.

یک مسئول مدارس دولتی سیاتل از حضور بیش از پنج هزار دانش آموز این شهر در تظاهرات ضد ترامپ خبر داد. از دیگر نکات حائز اهمیت در تظاهرات ضد ترامپ در شهر سیاتل حمایت شهردار این شهر از تظاهرات بعداظهر دو شنبه دانش‌آموزان بود.

وبگاه شبکه خبری «سی.‌ان‌.ان» نیز در همین زمینه نوشت: دوشنبه ششمین روز تظاهرات سراسری ضد ترامپ بود که پای دانش آموزانی که حتی در رای گیری شرکت نداشتند را به خیابان‌ها باز کرد.

به نوشته سی‌ان‌ان، اکثر این تظاهرات مسالمت آمیز بود اما در پورتلند، ناآرامی‌هایی مشاهده شد. برخی معترضین سخنان ضد مهاجرتی ترامپ  و برخی دیگر مشروعیت او را زیر سئوال بردند. پلیس در شهر سیاتل سه معترض را دستگیر کرد که البته هیچ کدام آن‌ها محصل نبودند.

نشریه دانشجویی  «لنترن» نیز از هرج و مرج در محوطه دانشگاه اوهایو در روز دوشنبه بعد از حمله طرفدار ترامپ به یک دانشجوی در حال سخنرانی در تظاهرات خبر داد.