به نقل از خبرگزاری وام، امارات متحده عربی و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به همراه مصر، سودان، اردن و یمن با نوشتن نامه‌ای به مجمع عمومی سازمان ملل و تکرار گزافه‌گویی‌های گذشته خود مدعی شدند ایران در حال ادامه سیاست های توسعه طلبانه خود در منطقه است.
 
این کشورها در نامه‌ای مشترک به "پیتر تامسون،" رئیس هفتاد و یکمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل متحد مدعی شدند ایران سیاست های توسعه طلبانه خود را در منطقه ادامه می دهد و با حمایت نظامی و مادی از انصارالله و مداخله در امور یمن و دیگر کشورهای عربی، نقشی منفی ایفا می‌کند.
 
این نامه که میان تمامی کشورهای عضو سازمان ملل متحد نیز توزیع شده، در چارچوب پاسخ رسمی امارات به سخنان هیئت ایرانی در پایان مجمع عمومی سازمان ملل در تاریخ 26 دسامبر(5 مهر 95) صادر شده است.
 
امارات و 10 کشور عربی دیگر در این نامه مدعی شدند: "جمهوری اسلامی ایران از طریق چهره های سیاسی و دینی خود تلاش دارد انقلاب اسلامی را به کشورهای دیگر صادر کند. ایران تنها کشور حامی تروریسم در منطقه است که از حزب الله در لبنان و سوریه تا حوثی ها در یمن و گروهک های تروریستی در بحرین، عراق، عربستان و کویت حمایت می کند."