سال پیش، یکی از اپیزودهای سریال «سیمپسون‌ها» که این روزها حسابی سر زبان‌ها افتاده و ویدئوی آن در فضای مجازی بارها و بارها به اشتراک گذاشته شده، دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ را پیشگویی کرده بود. آن زمان، ترسیم چنین تصویری از آینده امریکا مضحک به نظر می‌رسید اما به گفته نویسنده این انیمیشن پرطرفدار، اتفاقاً این قضیه کاملاً عامدانه در سریال مطرح شد و «هشداری به امریکا بود.» چهره‌های سرشناسی همچون جی. کی. رولینگ، ست مک‌فارلین و آدام مک‌کی نیز به این اتفاق مهم واکنش نشان داده‌اند.

 

دن گرینی، نویسنده انیمیشن «سیمپسون‌ها» در گفت‌وگو با «هالیوود ریپورتر»، درباره پیشگویی زودهنگام و باورنکردنی خود در اپیزود «بارت به سوی آینده» (Bart to the Future) توضیح می‌دهد: «آن اپیزود شبیه آخرین تامل منطقی قبل از فشار دادن دکمه بود. این قضیه مطرح شد چون با چشم‌انداز امریکای جنون‌زده همخوانی داشت.» در آن اپیزود، بارت با چشم‌اندازی از زندگی‌اش روبه‌رو می‌شود. او در دوران بزرگسالی خودش را فردی بازنده می‌بیند اما به عکس، لیزا تبدیل به اولین رئیس‌جمهور زن ایالات متحده شده است که می‌تواند یکی دیگر از پیش‌بینی‌های احتمالی باشد.

 

لیزا جایی از اپیزود یاد شده رو به کارکنانش که به او اطلاع داده‌اند به خاطر رئیس‌جمهور پیشین، کشور از هم فروپاشیده، می‌گوید: «همان‌طور که می‌دانید ما کشور را با بحران بودجه تمام‌عیار از رئیس‌جمهور ترامپ تحویل گرفته‌ایم.» در واقعیت اما حالا ترامپ به عنوان نامزد حزب جمهوریخواه امریکا رسماً بر مسند ریاست‌جمهوری این کشور تکیه زده است.

 

این در حالی است که گرینی که همچنان به عنوان تهیه‌کننده مشاور در ساخت سریال «سیمپسون‌ها» مشارکت دارد، نمی‌تواند به یاد بیاورد آن زمان چه کسی دقیقاً این ایده را مطرح کرد. گرینی در ادامه صحبت‌هایش یادآور شده: «نکته مهم اینجاست که لیزا زمانی به ریاست جمهوری می‌رسد که آمریکا بر لبه تیغ است و این وضعیت به جا مانده از دوران ریاست جمهوری ترامپ است.» او در ادامه گفته: «لازم بود لیزا را در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلاتی نشان دهیم که فراتر از توان او برای اصلاح است که همه چیز به بدترین شکل ممکن پیش رفته و به همین دلیل ترامپ را به عنوان رئیس‌جمهور پیش از او انتخاب کردیم.»

 

 

آن زمان، عده‌ای از هواداران سریال به دلیل تصویر سیاهی که از آینده امریکا در این اپیزود ترسیم شده بود، اعتراض خودشان را بیان کردند و واکنش منفی نشان دادند؛ پیشگویی زودهنگامی که حالا رنگ واقعیت به خود گرفته است و بسیاری از سینماگران و چهره‌های سرشناس هالیوود به مهم‌ترین خبر امروز رسانه‌های سراسر دنیا در شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان داده‌اند.

 

جی. کی. رولینگ، خالق دنیای جادویی «هری پاتر» در صفحه توئیتر خود نوشت: «ما کنار هم می‌ایستیم. ما از ضعفا حمایت می‌کنیم. ریاکاران را به چالش می‌کشیم. اجازه نخواهیم داد نفرت‌پراکنی به گفتمان رایج تبدیل شود.» آدام مک‌کی، کارگردان «رکود بزرگ» هم با انتشار پستی در توئیتر یادآور شد: «بگذارید دوباره بگویم، رئیس‌جمهور جدیدمان به واقعیت تغییرات آب و هوایی که کار دست بشر است باور ندارد. این مصیب است.»