رژیم صهیونیستی اعلام کرد خط راه‌آهن سریع‌السیر تل‌آویو به بیت‌المقدس شرقی را گسترش می‌دهد و در نزدیکی مسجد الاقصی در شرق بیت‌المقدس یک ایستگاه راه‌آهن سریع السیر می‌سازد.

 

به گفته تحلیلگران، ساخت این ایستگاه در کنار دیوار ندبه به احتمال زیاد به تنش‌های جدی میان اسرائیل و فلسطینیان منجر خواهد شد، چرا که این دیوار قسمتی از دیوار غربی مسجدالاقصی است و در منطقهٔ اصلی مورد مناقشهٔ اسرائیل و فلسطینیان قرار دارد.

 

دیوار نُدبه که مسلمانان آن را «دیوار بُراق» می‌خوانند یکی از مقدس‌ترین اماکن برای یهودیان و مسلمانان محسوب می‌شود.

 

ییزرائل کاتز، وزیر حمل‌ونقل رژیم صهیونیستی، سه‌شنبه گفت ایستگاه خط آهن دیوار ندبه به یک تونل وصل خواهد شد.

 

رژیم صهیونیستی به‌منظور تسهیل دسترسی یهودیان صهیونیست، پروژه ساخت خط راه‌آهن سریع‌السیری را دنبال می‌کند که تل‌آویو را به بیت‌المقدس متصل خواهد کرد.

 

این خط راه‌آهن 56 کیلومتری با بودجه 1.8 میلیارد دلاری فاصله تل‌آویو تا بیت‌المقدس را تا 28 دقیقه کوتاه می‌کند و در سال آینده میلادی به بهره‌برداری می‌رسد.

 

پیش‌تر در اواسط مرداد امسال گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی پروژهٔ تخریب مسجد الاقصی و ساخت پرستشگاهِ موسوم به «سومین معبد سلیمان» را در دستور کار قرار داده‌ است.

 

«مرکز رسانه‌ای و بین‌المللیِ خاورمیانهٔ فلسطین» در گزارشی به نقل از شبکه‌های تلویزیونیِ اسرائیل اعلام کرد نهادهای اسرائیلی در انتظار تصمیم سیاسیِ تل‌آویو برای آغاز این پروژه هستند.

 

مسلمانان در سال 638 پس از میلاد مسیح، مسجدالاقصی را در بیت‌المقدس بازسازی کردند، اما اسرائیلی‌ها ادعا می‌کنند که خرابه‌های معبد سلیمان در زیر مسجدالاقصی واقع است.