وزارت دفاع کویت اعلام کرده است هیأتی رسمی به ریاست توماس اتکن معاون وزیر دفاع آمریکا با سفر به کویت در زمینه همکاریهای نظامی دو کشور و اجرای قراردادهای نظامی دو جانبه گفتگو کرده است.

سفر این هیأت آمریکایی و مذاکرات به عمل آمده با مقامات ارشد ستاد مشترک ارتش کویت در حالی است که نیروهای گارد ملی این کشور رزمایشی را برای حفط آمادگی خود جهت مقابله با هرگونه حوادث تروریستی انجام دادند.

در سفر هیأت آمریکایی همچنین گسترش روابط کویت با سازمان ناتو که طی ماههای اخیر روند پرشتابی گرفته است ، بررسی شد.

کویت با توجه به همسایگی با عراق و وجود امکانات خوب رفاهی در این کشور، نقطه ترانزیت و بسیار مهمی برای سازمان ناتو برای جابه جایی نیروهای آن تلقی می شود.

«نیکولای دی سانتوس» مدیرکل مرکز خاورمیانه و امور سیاسی سازمان ناتو نیز در صدر هیأتی و برای انجام هماهنگی های لازم جهت تاسیس مرکز نمایندگی ناتو به تازگی به کویت سفر کرد و مذاکراتی را با دست اندرکاران ارشد سازمان امنیت این کشور انجام داد.

کویت همچنین هفته جاری اعلام کرد تحولات عراق و عملیات آزاد سازی موصل را با دقت رصد می کند و در صورت پیشروی نیروهای داعش به سمت بصره و خاک کویت، نیروهای مسلح کویت به مقابله با آنها خواهند پرداخت . کویت همچنین گروهی از نیروهای امنیتی خود را برای مشارکت در تمرینات نظامی با کشورهای عربی حوزه خلیح فارس به بحرین اعزام کرده است.