گروهی از افراد غیر نظامی ساکن حلب از مناطق شرقی این شهر از طریق گذرگاه «بستان القصر» خارج شدند.

 تعداد این افراد 48 نفر بوده است و هنگام خروج، تروریستها آنان را مورد هدف گلوله های خود قرار دادند که در جریان آن 19 نفر زخمی شدند.

ساکنانی که موفق به فرار از دست تروریستها شده اند اعلام کردند که در زمان حضور تروریستها، زندگی توأم با ظلم را تجربه کرده‌اند و چند بار کوشیدند که خارج شوند، ولی نتوانستند و اکنون با خارج شدن از این منطقه زندگی توأم با سختی و عذاب به پایان رسید.

 میان زندگی آنان در سایه حضور تروریستها و اکنون که از شرق حلب خارج شده اند تفاوت بسیاری وجود دارد؛ زیرا اکنون میان فرزندان خود هستند، ولی در آنجا در میان مردمی بودند که دین و اخلاق نداشتند.

این افراد اعلام کردند: «در امنیت قهرمانان ارتش سوریه و به دور از ظلم و خواری زندگی خواهیم کرد. ارتش به بهترین نحو از ما استقبال کرد. خداوند آنان و سوریه و رهبری فرزانه ما را حفظ کند».

یکی از اعضای دفتر اجرایی بخش کمک‌رسانی در شهر حلب درباره چگونگی رساندن کمکهای لازم به اهالی این مناطق گفت: در حقیقت، مقامات محلی حلب مانند سایر استانها آمادگی کاملی دارند و آقای استاندار نیز بر این مسئله نظارت دارد. دارو و مواد غذایی فراهم کرده ایم... برخی از افراد غیر نظامی مبتلا به التهابهای ریه هستند که در بیمارستانهای مخصوص مورد مداوا قرار گرفتند. پیام ما به هموطنان‌مان در داخل آن محله ها، این است که شجاع باشند و مانند این افراد خارج شوند. همه مایحتاج آنان را فراهم می‌کنند و اگر موفق نشدند، ارتش سوریه در راه است و شما را از لوث تروریستهای کافر آزاد خواهد کرد.

افراد غیر ظامی که از شرق حلب خارج شدند، پس از 10 ساعت حرکت در شب به گذرگاه بستان القصر رسیدند. در واقع این دومین گروهی است که به این منطقه رسیده است. در گروه نخست یک خانواده 7 نفره موفق به فرار شدند و پس از هماهنگی با نیروهای امنیتی حاضر در این گذرگاه با اتوبوس به مناطق امن منتقل شدند و مواد غذایی و دارویی بلافاصله در اختیار آنان قرار گرفت.

ارتش سوریه در حال حاضر عملیات نظامی حلب را کامل می کند و امروز به سر حدات بزرگترین محله حلب یعنی مناطق مسکونی «هنانو» رسیده و به حملات توپخانه ای و هوایی خود ادامه می‌دهد.