«ابو مهدی المهندس» معاون فرمانده نیروهای مردمی عراق (حشدالشعبی) اعلام کرد که بین نیروهای ترک موجود در عراق و تروریست های داعش تفاوتی قائل نخواهند بود.

ابو مهدی المهندس گفت: نیروهای ترک موجود در عراق اشغالگر هستند و با آنها همانند داعش برخورد خواهیم کرد.

این در حالی است که حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیر روز شنبه با درخواست ترکیه برای شرکت در عملیات آزادسازی موصل مخالفت کرد.

العبادی گفت: می دانم که ترک ها خواستار مشارکت در عملیات آزادسازی نینوا هستند اما ما به آنها می گوییم ممنون. عراقی ها خودشان این کار را انجام می دهند و دیگر مناطق را آزاد خواهند کرد.

وی افزود: در حال حاضر کردها، عرب های سنی و شیعه، ترکمان، مسیحی ها و ایزدی های عراق در کنار هم برای آزادی موصل می جنگند و ما مشکلی نداریم. اگر نیازی داشته باشیم از ترکیه یا دیگر کشورهای همسایه کمک خواهیم خواست.

حیدر العبادی همچنین تصریح کرد که عراق خواهان روابط حسنه و عدم برخورد با ترکیه به عنوان یک کشور همسایه است اما نبرد موصل متعلق به عراقی هاست.

وی پیشتر نسبت به وقوع جنگ منطقه ای در صورتی که ترکیه بر باقی ماندن نیروهایش در خاک عراق و درخواست برای مشارکت در عملیات بازپس گیری موصل اصرار داشته باشد هشدار داده بود.

گفتنی است که بغداد بارها از آنکارا خواسته است نیروهای خود در پایگاه «بعشیقه» در شمال شرقی موصل را از خاک عراق خارج کند. این در حالی است که ترکیه تا کنون پاسخ مثبتی به این درخواست عراق نداده است.