یک شرکت هواپیمایی آمریکایی مجوز اندازه‌گیری وزن مسافرانش را به مدت شش ماه در سال جاری دریافت کرد. این شرکت تصمیم دارد برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت مسافران و بارهای آنها را وزن کند.

شرکت هواپیمایی هاوایی رزرو صندلی برای کسانی که مسیر 2600 مایلی بین شهرهای «هونولولو» و «ساموآی آمریکا»  را طی می‌کنند، حذف کرده است. در عوض، مسافران پس از اندازه گیری وزنشان و اطمینان از اینکه وزن در سراسر کابین اصلی به طور یکنواخت توزیع می‌شود، اجازه ورود به هواپیما را دریافت می‌کنند.

این شرکت هواپیمایی یک صندلی را از هر ردیف خالی می‌گذارد یا آن را به کودکان زیر 13 سال می‌دهد.

برخی از مسافران معتقدند این اقدام به این دلیل که فقط برای یک مسیر اجرا می‌شود، به نوعی اعمال تبعیض است. همچنین مردم ساموآ یکی از بیشترین نرخ‌های چاقی در جهان را دارند.

تاکنون 6 بار از این اقدام شکایت شده؛ اما وزارت حمل و نقل آمریکا به نفع این سیاست جدید رأی داده است. مقامات این شرکت هواپیمایی بر این باورند که توزیع مناسب وزن از سقوط هواپیما جلوگیری می‌کند.

شرکت هواپیمایی هاوایی در این خصوص اعلام کرد یک تحقیق داوطلبانه شش ماهه را در مسیر «پاگو پاگو،» پایتخت ساموآی آمریکا از ماه فوریه آغاز کرده که در آن وزن مسافران و بارهای آنها را اندازه گیری می‌کند.