عناصر تروریستی داعش همچنان از خروج مردم مناطق شرقی حلب از طریق گذرگاههای انسانی که توسط ارتش عربی سوریه با روسیه هماهنگ شده، جلوگیری می کنند تا ازآنان به عنوان سپر انسانی استفاده شود.

"حسین دیاب" روز شنبه در بازدید از گذرگاه بستان القصر گفت: استان حلب برای استقبال از ساکنان مناطق شرقی،همه مقدمات اعم از وسائل حمل و نقل و خدمات بهداشتی و امدارسانی را فراهم و مراکز اقامت را مجهز کرده اند.

وی خاطرنشان کرد که دولت به عنوان وظیفه خود در قبال شهروندان، به ساکنان مناطق شرقی توجه خاصی دارد و از همه افرادی که با خود سلاح دارند خواسته برای تعیین تکلیف خود اقدام کنند تا از فرمان عفو بشار اسد رئیس جمهور سوریه برخوردار شوند.

استاندارحلب برای اسقبال از افرادی که از مناطق شرقی به این شهر آمده اند، از همه اقدامات و تدابیر لازم در گذرگاه بازدید کرد.

گروههای تروریستی پراکنده در مناطق شرقی شهر حلب نیز برای سومین روز متوالی از خروج ساکنان از طریق گذرگاه های ایمن که یگان های ارتش عربی سوریه با هماهنگی روسیه تعیین کرده اند، جلوگیری کردند.

خبرنگار سانا در شهرحلب تأکید کرد که امروز هیچ یک از ساکنان، به دلیل جلوگیری گروههای تروریستی از مناطق شرقی حلب خارج نشده اند، و تروریستها قصد دارند از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده کنند.

از صبح دو روز گذشته، شهر حلب به منظور انتقال شهروندان و زخمیها از مناطق شرقی و خروج افراد مسلح از طریق هشت گذرگاهی  که یگان های ارتش عربی سوریه با هماهنگی روسیه تعیین کرده اند، شاهد آرامش بوده است.

شماری از اهالی که توانستند به مناطق امن و مراکز ارتش سوریه بروند تاکید کردند هزاران خانواده در صدد خروج از مناطق شرقی از طریق گذرگاه بستان القصر بودند، اما تروریستها با قدرت سلاح مانع آنان شده و برای پراکنده کردن به سوی آنان تیراندازی کردند.

نهادهای مسئول حلب نیز برای استقبال ساکنانی که از مناطق شرقی خارج شده بودند، تدابیری اتخاذ کرده و آنان را به مراکز اقامت موقتی برده و نیازهای اساسی آنان را رفع کردند.

بالگردهای نیروی هوایی ارتش سوریه نیز هزاران اطلاعیه را در مناطق شرقی شهر حلب توزیع کردند، تا آنان را از گذرگاه های مناسب برای خروج از این شهر آگاه کنند.