عناصر گروه تروریستی داعش که از زمین و هوا تحت تعقیب نیروهای مشترک عراقی هستند، چاره ای جز فرار ندارند.

براساس این گزارش، جنگنده های عراقی کاروانی بزرگ از تروریست های داعش متشکل از 30 خودرو را که حامل عناصر عرب و خارجی و خانواده هایش بود، هنگام تلاش برای فرار به سمت شهر الرقه در سوریه هدف قرار دادند که براثر آن، اکثر سرنشینان این خودروها از جمله سرکرده زنان انتحاری کشته شدند.

طی پیشروی نیروهای عراقی درچند محور دراستان نینوا، تعداد زیادی روستا از جمله الکبیبه، المخلط، الشروق و الحمیدیه در شرق موصل و اللزاکه درجنوب این شهر آزاد شدند و بعد از این که به تروریست ها خسارات قابل توجه جانی و مالی وارد شد، پرچم عراق دراین منطقه برافراشته شد.

اهالی روستاهای الحود و اللزاکه درعملیات آزادسازی این روستاها مشارکت کردند و درآن شمار زیادی از عناصر داعشی کشته شدند.

طی درگیری های شدید که درجریان آزادسازی این روستاها روی داد، " خلف ابورقیه" و "حمید الدش" مسئول اعدام ها و بیت المال در گروه داعش درحمله توپخانه ای به منطقه واعی درغرب موصل کشته شدند.

جنگنده های عراقی همچنین توانستند "ام حصفه العمری" سرکرده زنان انتحاری در گروه داعش را به همراه عده ای دیگر از انتحاری ها را هنگام فرار با قایق در سد بادوش به قتل برسانند.

عناصر داعش در تلاشی ناکام برای مقابله با عملیات آزادسازی، نفت خام در خندق ها را به آتش زدند تا با بلند شدن دود شدید در آسمان منطقه مانع پرواز جنگنده ها و حمله آن ها به مواضع خود شوند.

اما این اقدام نتوانست مانع شروع بزرگ ترین عملیات برای توزیع هفده میلیون اطلاعیه در بیست منطقه از نینوا و کرکوک و الانبار شود و طی آن مسئولان عراقی شهروندان را به دوری از مقرها و مواضع داعش فرا خواندند و از آن ها خواستند که کاملاً خود را برای اقدام ضد این گروه تروریستی آماده کنند.

 

حجم ویدیو: ۷.۲۶M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۵۸