"یوسی میلمن" تحلیلگر ارشد مسائل امنیتی روزنامه صهیونیستی "معاریو" گفت : حزب الله لبنان دارای زرادخانه موشکی شامل بیش از یکصد هزار موشک است که برد صدها فروند از آنها به 250 کیلومترو وزن کلاهک جنگی برخی از آنها به صدها کیلوگرم مواد منفجره می رسد و عملا قادر به هدف گیری هر نقطه ای در سرزمین های اشغالی از جمله تأسیسات استراتژیک مانند نیروگاههای برق، نیروگاههای هسته ای دیمونا، فرودگاه بن گوریون، تأسیسات صنعتی، پادگان های ارتش و فرودگاههای نظامی هستند.

پایگاه عربی رأی الیوم در این باره نوشت: پیشتر نیز مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام کرده بودند در جنگ سوم علیه لبنان، وظیفه سیستم های دفاع ضد موشکی موسوم به "گنبد آهنین" و "عصای جادویی" و ... دفاع از تأسیسات استراتژیک خواهد بود. این بدان معنی است که ساکنان اراضی اشغالی که به شدت از کمبود ماسک های ضد گاز رنج می برند در معرض موشک های حزب الله خواهند بود. همچنین منابع نظامی اسرائیل انتظار غافلگیری از سوی حزب الله لبنان را دارند و تلاش می کنند به صهیونیست ها اطمینان دهند که تلاش می کنند ضربه شدیدی را علیه حزب الله لبنان وارد نموده و جنگ را در کوتاه ترین زمان ممکن یکسره نمایند.

به نوشته "رأی الیوم" یوسی میلمن همچنین در ادامه تحلیل خود با استناد به منابع اطلاعاتی و امنیتی عالی رتبه رژیم صهیونیستی گفت: حزب الله لبنان دارای موشک های زمین به دریا است که کلاهک جنگی آنها هواپیمای بدون سرنشین است. علاوه بر این جنبش مذکور دارای سیستم دفاع هوایی و توانایی اطلاعات و سیستمی قوی در زمینه جنگ الکترونیکی است.

میلمن افزود: حزب الله به یک ارتش واقعی تبدیل شده و توانایی های آن در مقایسه با سال 2006 یعنی جنگ دوم اسرائیل علیه لبنان سه برابر افزایش یافته است. همچنین شمار نیروهای نظامی حزب الله به حدود 40 هزار نفر رسیده است که بیش از نیمی از این افراد را نیروهای ذخیره تشکیل می دهند.

تحلیلگر صهیونیست به نقل از منابعی در این رژیم با تأکید بر اینکه جنگ داخلی سوریه باعث افزایش تجربیات نظامی حزب الله در زمینه عملیاتی و فعال کردن نیروهایش شده است خاطرنشان کرد: با این وجود، تا زمانی که جنگ در سوریه ادامه دارد براساس کلیه پیش بینی ها، احتمال وقوع جنگ دیگری میان "اسرائیل" و حزب الله قوی نیست.

میلمن خاطرنشان کرد: گروههای موسوم به "جهادی" مانند "جبهه النصره" و "القاعده" در بخش آزاد شده ارتفاعات جولان یاد گرفته اند چگونه با "اسرائیل" به عنوان یک "همسایه" همزیستی داشته باشند. دلیل این امر تغییر ایدئولوژی دینی این گروهها یا کاسته شدن از دشمنی شان با اسرائیل و یهودیان نیست. بلکه آنها نگران پاسخ شدید تل آویو به حملاتشان هستند. علاوه بر این آنها در این مرحله، دشمنانی مهمتر از "اسرائیل" دارند.

این تحلیلگر صهیونیست به نقل از منابع عالی رتبه در تل آویو اظهار داشت: در زمان حاضر، تهدیدی از سوی ارتش کشورهای عربی متوجه "اسرائیل" نیست. بنابراین هیچ گونه نیروی نظامی منظم و قوی اسرائیل را تهدید نمی کند. این در حالی است که ایران به تنهایی تهدیدی برای تل آویو به شمار می آید.

یوسی میلمن در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان سنی ایران، در حال تقویت روابطشان با "اسرائیل" هستند و تل آویو را مانعی در برابر "شیعیان توسعه طلب" می دانند.