بنیانگذار ویکی لیکس از وجود اسنادی خبر می‌دهد که ارسال تسلیحات آمریکا به داعش را توسط هیلاری کلینتون تایید می‌کند. 

شبکه المیادین لبنان اعلام کرد؛ «جولین آسانژ» بنیان‌گذار وب‌سایت "ویکی لیکس" می‌گوید اسنادی در اختیار دارد که کمک‌های هیلاری کلینتون، به داعش را تایید می‌کند. 

*کلینتون و براندازی «معمر قذافی» 

«داعش پروری» هیلاری به‌ روایت ویکی لیکس

بر اساس این اسناد، کلینتون تسلیحاتی را که قرار بوده به‌منظور براندازی حکومت «معمرقذافی» رهبر لیبی در اختیار گروه‌های مسلح در این کشور قرار دهد، ابتدا به قطر ارسال کرده بود.   

المیادین می‌افزاید؛ این نوعی برنامه‌ریزی است که کلینتون در لیبی توسعه داد و تلاش می‌کند که آن‌را در سوریه نیز به‌اجرا درآورد. 

 

*حمایت شیطنت آمیزکلینتون از داعش، از زبان آسانژ! 

«داعش پروری» هیلاری به‌ روایت ویکی لیکس

المیادین در ادامه نوشت: آسانژ می‌گوید اسنادی در اختیار دارد که برمساعدت هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌های آمریکا به داعش، در زمان تصدی سمت وزارت امور خارجه کاخ سفید تاکید می‌کند. آسانژ چندی قبل تاکید کرده بود که ویکی لیکس، میلیون‌‌ها سند مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و سه کشور دیگر را منتشر خواهد کرد. 

اما وی پیش از این هدف‌گذاری خود برای افشای اطلاعات هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها را انکار کرده بود. بنیان گذار وب‌سایت ویکی لیکس افزود که اسناد ذکر شده قبل از پایان سال جاری منتشر خواهد شد. 

آسانژ از کلینتون به‌دلیل اقدام شیطنت‌آمیز وی انتقاد کرد.

«داعش پروری» هیلاری به‌ روایت ویکی لیکس

گفته می‌شود هیلاری کلینتون اقداماتی را درخصوص افشای اطلاعاتی یک سری اسناد مرتبط با کمیته ملی حزب دموکرات، از سوی کنفرانس عمومی حزب در تابستان صورت داده است. این مقام سایت ویکی لیکس با اشاره به ادعای ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون تصریح کرد: این ستاد انتخاباتی مدعی است که تماس با ویکی لیکس کاربران را در معرض برنامه‌های مخرب قرار می‌دهد. 

اما در نهایت جولین آسانژ، نشت و افشای اسناد مرتبط با انتخابات آمریکا را که به‌ منظور آسیب رساندن به کلینتون می‌باشد را انکار کرده و می‌گوید که فقط نظرات وی از این متن خارج شده است. 

 

*افشای تروریست پروری کلینتون، تاثیر چندانی در نتایج انتخابات ندارد 

«داعش پروری» هیلاری به‌ روایت ویکی لیکس

«سید جلال فیاضی» کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن اشاره به این‌که مسائل مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بسیار پیچیده‌تر از موضوعات بیان شده است، اظهار داشت: تحولاتی نظیر این‌گونه افشاگری‌ها نمی‌تواند تاثیری جدی در نتیجه انتخابات ایالات متحده داشته باشد. 

   

وی با بیان این که بخش مهمی از نتایج انتخابات آمریکا بر روی هزینه‌های انتخاباتی، نوع حمایت نهادهای بزرگ از کاندیدادها و لابی‌های موجود در حاکمیت آمریکا متمرکز است، گفت: همان‌گونه که در ابتدای تبلیغات درصد رای دهندگان به کلینتون از ترامپ پایین‌تر بود اما پس از برگزاری مناظره انتخاباتی، کلینتون به میزان 10 درصد از ترامپ بالاتر رفت. 

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با یادآوری این نکته که به دلیل فضای بسته رسانه‌ای در آمریکا، تعداد زیادی از مردم این کشور اطلاعات چندانی از داعش ندارند و شاید این گروه تروریستی را نمی‌شناسند، گفت: به دلیل انعکاس چهره نامنفی از داعش در آمریکا، ممکن است بسیاری از افراد از کمک‌های مذکور کلینتون به داعش مطلع باشند. 

وی با اشاره به این‌که چنین افشاگری‌هایی با هدف تحت تاثیر قرار دادن انتخابات آمریکاست، افزود: قطعا چنین اقداماتی از سوی ترامپ و طرفدارانش برای پیشی گرفتن بر کلینتون مطرح می شود، اگر چه ممکن است نتیجه انتخابات آمریکا با توجه به این افشاگری‌ها اندکی جابه جا شود، اما تاثیر چندانی بر روند کلی نتایج انتخابات نخواهد داشت. 

فیاضی در پایان تاکید کرد: با توجه به این‌که حاکمیت ایالات متحده تاکنون از داعش حمایت کرده است، لذا رسانه‌های مرتبط با بخش‌های حاکمیتی کاخ‌سفید، افکار عمومی را به‌نحوی مدیریت می‌کنند که مردم داعش را یک گروه تروریستی ندانند؛ بنابراین القای سیاست حاکمیت آمریکا از طریق رسانه‌ها نقش قابل توجهی در جهت‌دهی افکارمردمی دارد.  

«داعش پروری» هیلاری به‌ روایت ویکی لیکس

سردمداران کاخ سفید در دوران حاکمیتی خود، دو سیاست را به‌شکل همزمان دنبال می‌کنند. نخست به پرورش و حمایت همه جانبه از گروه‌های تروریستی در منطقه می‌پردازند. 

در ادامه با بهره‌گیری از منابع مالی کلان و مدیریت کامل رسانه‌های داخلی آمریکا، به نشر اکاذیب می‌پردازند و با ارائه چهره‌‌ای کاملا متفاوت از مقوله "تروریسم"، اطلاع رسانی به جامعه را بر پایه سیاست‌های خود جهت دهی می‌کنند.