کره شمالی بزرگداشت سالگرد تاسیس انجمن مرگ بر امپریالیسم را برگزار کرد که ادعا می‌شود این انجمن توسط کیم ایل سونگ موسس کره شمالی در 17 اکتبر 1926 در چین ایجاد شد تا علیه نقش استعماری ژاپن در سال‌های 1910 تا 1945 به مبارزه بپردازد. پیونگ یانگ اعلام کرده این سازمان منشاء حزب کارگران کره است.

روزنامه رودونگ سینمون، ارگان حزب کارگران کره، آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی در ژانویه و سپتامبر و چندین پرتاب موشک‌های بالستیک را به عنوان دستاوردهای اصلی این کشور برشمرد.

این روزنامه در تفسیر خود نوشت: ما روابط خارجی با دیگر کشورها را به طریقی غیرمنفعلانه و مبسوط متناسب با وضعیت یک کشور هسته‌ای توسعه خواهیم داد.

این روزنامه افزود: آن‌چنان که این کشور پیشرفت‌های زیادی در برنامه‌های هسته‌ای و موشکی‌اش می‌کند، دشمنان کره شمالی در گرداب ترس فرو می‌روند.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در کنگره حزب کارگران کره در ماه مه تصریح کرد که او همواره از توسعه تسلیحات هسته‌ای هماهنگ با تقویت اقتصاد در شرف نابودی این کشور دفاع می‌کند.

کره شمالی روز یک‌شنبه برای برگزاری مراسم این سالگرد مهم نشست ملی برپا کرد. در این نشست اعضای برجسته حزبی و مقامات کشوری و دولتی کره شمالی از جمله کیم یونگ نام، رهبر مراسم تشریفاتی و هوانگ بیونگ سو، مقام نظامی ارشد این کشور حضور یافتند.

کره شمالی استدلال می‌کند که شکل‌گیری انجمن مرگ بر امپریالیسم به عنوان نقطه شروع و ریشه تاریخی ساخت حزب انقلابی این کشور، براساس ایدئولوژی خودکفایی (جوچه (Juche عمل کرد.

با این حال برخی از کارشناسان گفتند که کره شمالی در حال تحریف تاریخ است و پیش از 1968 سخنی از فعالیت انجمن مرگ بر امپریالیسم در کتاب‌های تاریخی در میان نبوده است.