«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق جمعه (امروز) بر ضرورت آزادسازی شهر موصل به دست نیروهای این کشور تأکید کرد.

 

وی که طی نشستی مشترک با مسئولان و فرماندهان امنیتی و نظامی شهر «کرکوک»، سخنرانی می‌کرد، گفت شهر موصل تنها به دست نیروهای عراقی آزاد خواهد شد.

 

العبادی در این نشست، مسائل استان کرکوک و آمادگی‌های لازم برای آزاد سازی مناطق اشغال شده این استان به دست داعش و ارائه کمک به آوارگان را بررسی کرد.

 

وی همچنینگفت که کشورش به «تروریسم کور» مبتلا شده، اما عراق «به کمک فرزندان خود همه اراضی آن را از دست داعش آزاد خواهد کرد.»

 

مقامات ترکیه از دو ماه گذشته و هم زمان با نزدیک شدن به شروع  عملیات آزاد سازی موصل از دست داعش، بر حضور نیروهای ترکیه در این عملیات اصرار دارند که منجر به اعتراض شدید دولت و ملت عراق به دخالت‌های آنکارا در امور کشورشان شده است.

 

العبادی همچنین از مواضع برخی افراد در رابطه با آزادسازی موصل انتقاد کرد و گفت که از چنین افرادی انتظار داشت دولت و ملت عراق را به هنگام هجوم داعش به شمال این کشور حمایت کنند، ولی آن موقع سکوت کردند و هم‌اکنون با سخنان خود قصد دارند جلوی پیروزی‌ها و پیشروی‌های نیروهای عراقی را بگیرند.

 

پایگاه «روداو» عراق امروز از ترور نافرجام «حیدرالعبادی» در استان کرکوک خبر داد.

 

این رسانه مدعی شد که تروریست‌های داعش سعی داشتند یک پایگاه نظامی که حیدرالعبادی در آن حضور داشت را با سه خمپاره هدف قرار دهند اما ظاهرا در زمان‌سنجی دقیق دچار مشکل شده و ده دقیقه پس از خروج العبادی از این پایگاه، خمپاره‌ها به زمین نشست.