وزارت دفاع روسیه اظهارات اخیر وزیر دفاع بریتانیا در خصوص سوریه را به شدت محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، «ایگور کوناشنکو» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز طی سخنانی، اظهارات وزیر دفاع انگلیس مبنی بر اینکه روسیه عامل به درازا انجامیدن جنگ در سوریه شده را به شدت محکوم و رد کرد.

«کوناشنکو» گفت: وزیر دفاع انگلیس می بایست پیش از بیان اظهارات نا مفهوم در مورد مسئول بودن روسیه در پیچیده تر کردن شرایط در سوریه، به نقشی که انگلیس در کمک به این کشور جنگ زده کرده تمرکز کند.

وی همچنین با اشاره به نقش روسیه در رساندن کمک های انسان دوستانه به مردم سوریه گفت: آقای «فالن»، به من بگوئید چند توافق تا کنون با کمک انگلیس به خیر و خوشی انجام شده؟ انگلیس چند پوند از کمک های بشردوستانه به مردم سوریه داشت؟ کشور شما تا کنون چند متر از اراضی اشغال شده به دست تروریست ها را آزاد کرده است؟

وی همچنین گفت: انگلیس کجا بود زمانی که (گروه های تروریستی و شورشیان) تا لب ساحل مدیترانه پیش آمده بودند و اکثر خاک سوریه مانند هم آنچه در لیبی اتفاق افتاد، به لطف شما تبدیل به قلمرو خلافت (داعش) شده بود؟ .... پس چه کسی باید در قبال ایجاد و تشویق داعش و جبهه النصره به عنوان شاخه جدید القاعده که نیروی هوایی روسیه توانسته با موفقیت با آنها بجنگد، جوابگو باشد؟