"محمد عبدالسلام" سخنگوی رسمی جنبش انصار الله یمن و رئیس هیئت ملی گفتگو کننده یمن در مذاکرات صلح جنایت تازه سعودی ها در صنعا را غیر انسانی خواند و در این باره گفت: باید بگویم جنایت روی داده در صنعا یکی از سلسله جنایت های صورت گرفته توسط جنگنده های سعودی آمریکایی در یمن و امتداد اقدامات جنایتکارانه علیه غیر نظامیان از آغاز جنگ است. جنایت های زیادی در استان های مختلف جمهوری یمن و خصوصا مناطق درگیر همچون صعده، حجه، صنعا، عدن، عمران، مارب، جوف، حدیده، بیضاء، لحج و سایر مناطق صورت گرفته که حمله به مجلس عزاداری در صنعا آخرین آنها بود.

وی تاکید کرد: این جنایت نشان دهنده حجم ناکامی و شکست دشمنان است آنان نتوانستند در جبهه های نبرد دستاوردی داشته باشند از این رو غیر نظامیان را هدف قرار می دهند و بی پروا وبدون انسانیت دست به کشتار غیر نظامیان می زنند.

خشم ملت یمن از جنایت های سعودی‌ها

او تاکید کرد ملت یمن پاسخ این جنایت را خواهد داد و توضیح داد: ملت یمن پاسخ این جنایت را با پایداری و مقاومت بیشتر و همچنین پشتیبانی از جبهه های نبرد خواهد داد، مردم به خوبی می دانند که هیچ بهانه‌ای برای این حملات وحشیانه وجود ندارد و ملت یمن از این جنایت و جنایتکارانی که دست به ارتکاب آن زدند به خشم آمده است. همچنین ملت ما از جامعه جهانی که به جنایتکاران اجازه می‌دهد دست به چنین کشتاری بزنند و حتی در امور داخلی کشور دخالت کنند خشمگین است. ملت یمن به خوبی درک می کند که سعودی ها و آمریکایی ها آنان را محاصره کرده و دست به کشتار فرزندانش می‌زند.

محمد عبدالسلام با تاکید بر اتحاد ملت یمن در برابر دشمنان گفت: این جنایت باعث می شود تا اتحاد ملت یمن بیشتر شود و گروه های مختلف به یکدیگر نزدیک شده و علیه دشمن یکپارچه شوند، آنان باقدرت و صلابت بیشتری از گزینه‌های سیاسی پیش رو همچون شورای عالی سیاسی پشتیبانی خواهند کرد. مردم پس از این جنایت از گزینه های مطرح شده از سوی نیروهای ملی برای مبارزه با دشمن پشتیبانی کرده و فرزندان خود را به سوی جبهه ها گسیل کرده اند.

او به موضوع گفتگو ها و تاثیر اینگونه اقدامات جنایتکارانه بر روند گفتگو های صلح اشاره کرد و گفت: راه حل های مسالت آمیز برای پایان دادن به بحران یمن در کویت با مشکل مواجه شد و همانطور که می‌دانید تیم مذاکره کننده یمن بیش از دو ماه است که در مسقط حضور دارد و اجازه بازگشت به کشور به ما داده نمی‌شود، هرگونه گفتگو و راه حل مسالمت‌آمیز تنها با پایان دادن به جنگ و محاصره یمن امکان دارد.

سخنگوی رسمی انصار الله در پایان گفت: جامعه جهانی در برابر یک آزمون حقیقی قرار گرفته است و باید بر متجاوزان فشار وارد کند، آمریکایی ها باید بدون دروغ و فریب تمایل واقعی خود به صلح در یمن را نشان دهند، امریکایی ها مدعی می شوند که مواضعشان با سعودی ها متفاوت است در حالی که ما می‌دانیم سعودی ها و آمریکایی ها دو روی یک سکه هستند و حمله به یمن از واشنگتن آغاز شده است، بمب‌ها آمریکایی هستند، جنگنده‌ها آمریکایی هستند، دانش آمریکایی ها بکار گرفته شده است و پشتیبانی لجستیکی نیز از سوی آنان صورت می گیرد.