پلیس هند اعلام کرد هفتاد نفر را به اتهام میلیون ها دلار کلاهبرداری از شهروندان آمریکایی در شهر «تانه» (Thane) دستگیر کرده است. برابر این گزارش، بازجویی از صدها نفر دیگر نیز ادامه دارد.

کلاهبرداران به مدت یک سال با راه اندازی مراکز تماس در ساختمانی در  «تانه» با ارسال پیام های صوتی به اتباع آمریکایی از آن‌ها درخواست می کردند به علت بدهی مالیاتی با آنها تماس بگیرند.
مقامات هند بدون اشاره به کل مبلغ کلاهبرداری شده اعلام کردند روزانه بیش از 150 هزار دلار از آمریکایی ها اخذ می‌شده است. اتهاماتی نظیر اخاذی، جعل هویت و نقض قوانین فناوری اطلاعات هند علیه افراد بازداشت شده مطرح شده است.
کمیسر پلیس «تانه» گفت: هنگامی که به محل حمله کردیم، حدود 70 نفر در ساختمان حضور داشتند. تجهیزات بسیاری ضبط کردیم؛ این جرم را در دفاتر پلیس ثبت کردیم و شعبه جنایی ما در حال تحقیق در این زمینه است.
 
وی افزود: کلاهبرداران درخواست می‌کردند پول ها به حساب ها واریز و یا از طریق کارت های اعتباری پرداخت شود. برابر اطلاعاتی که تا کنون به دست آورده ایم بیشتر طعمه ها شهروندان آمریکایی بودند. ما در حال کسب اطلاعاتی هستیم که نشان می دهد متهمان رابط‌هایی در آمریکا داشته‌اند که به آن‌ها درباره طعمه‌هایشان اطلاعات می‌دادند.