اسماعیل المحلاوی فرمانده عملیات الانبار اعلام کرد: نیروهای امنیتی عصر امروز منطقه البو شملون، مرکز پلیس السلام و مسجد الایمان در جزیره البوعلی الجاسم در ۱۵ کیلومتری شمال الرمادی را از لوث داعش آزاد کردند.

وی افزود: در جریان این عملیات دهها داعشی کشته شدند. نیروهای امنیتی به پیشروی در عمق مناطق جزیره البوعلی الجاسم برای پاکسازی همه مناطق طی ساعات آینده ادامه می  دهند.

المحلاوی تاکید کرد: داعشی ها مقاومتی نشان ندادند و در جریان این عملیات نبرد سنگینی انجام نشد.

وی همچنین به پاکسازی منطقه الصنعه در جزیره الرمادی در ۱۵ کیلومتری شمال الرمادی اشاره کرد و افزود: نیروهای عراقی اقدام به پاکسازی منازل از بمب ها و مین های کارگذاشته شده از سوی داعش کردند.

از سوی دیگر محمد مهند الهیتی رئیس شورای منطقه هیت اعلام کرد: نیروهای عراقی از طریق بلندگو و پوستر از ساکنان البکر و ناحیه الفرات در جزیره هیت خواسته اند که منازل و مناطق خود را به منظور عملیات و پاکسازی منطقه از داعش تخلیه کنند.

الهیتی تاکید کرد: نیروهای عراقی آماده عملیات در مناطق جزیره هیت می شوند.

در همین حال غسان العیثاوی فرمانده عملیات عشایر شمال الرمادی اعلام کرد: نیروهای عراقی امروز موفق به آزاد سازی منطقه البو رثیع در حدفاصل جزایر البوذیاب و البوعلی الجاسم در شمال الرمادی از لوث داعش شدند.

وی با اشاره به هلاکت دهها داعشی تاکید کرد: نیروهای عراقی موفق به انهدام چهار خودرو بمب گذاری شده و خمپاره انداز و منفجر کردن سه خندق در البو رثیع در شمال الرمادی که تروریستها از آن برای مخفی شدن و جابجایی از منطقه ای به دیگری استفاده می کردند، شدند.

العیثاوی افزود: نیروهای عراقی پیشروی های گسترده ای داشته اند و فقط جزیره البوعلی الجاسم و البوعساف و روستاهای و اراضی کشاورزی تحت اشغال داعش است که باید آزاد شود.

این در حالی است که ناظم الجغیفی از فرماندهان حشدالشعبی عراق از ورود نظامیان آمریکایی به پایگاه عین الاسد در ناحیه البغدادی به همراه پهپادهای شناسایی و جنگی خبر داد و  اعلام کرد: علاوه برآن بالگردهای آپاچی و شینوک به این پایگاه وارد شده و همه این اقدامات برای عملیات آزاد سازی موصل است.