در حالی که آنکارا به دنبال گسترش عملیات نظامی بی سابقه علیه گروه های تروریستی در شمال سوریه است و این اقدام با مخالفت دمشق روبرو شده، برخی گزارش ها حاکی از تصمیم آنکارا برای اعزام نیروهای زمینی بیشتر به خاک سوریه است.

در عملیاتی که از 24 آگوست آغاز شده، نیروهای ویژه ارتش ترکیه، تانکها و توپخانه با حمایت هوایی جنگنده های ائتلاف آمریکایی، مقابله با تروریست های داعش را آغاز کرده اند.

روزنامه حریت بدون اشاره به زمان دقیق اعزام نیروهای زمینی ترکیه به سوریه، نوشت: برای تصرف شهر مهم الباب از تروریست ها به نیروی زمینی بیشتری نیاز است. این مطلب را منابع نظامی به این روزنامه گفته اند.

شبه نظامیان مورد حمایت ترکیه در نخستین روز عملیات نظامی در شمال سوریه توانستند شهر جرابلس را تصرف کنند و از آن زمان تاکنون کنترل چندین روستا در نزدیکی این شهر را نیز در دست گرفته‌اند، ولی منابع نظامی اعلام کرده اند که تصرف شهر الباب بسیار سخت تر از چیزی است که در ابتدا تصور می شده است.

شهر الباب در 30 کیلومتری مرز ترکیه قرار دارد. یک مقام رسمی ترکیه گفت: این مهم است که آنکارا برای پیشروی بیشتر به سوی شهر الباب، نیروهای زمینی کاملی را اعزام کند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پیش از عزیمت به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد که آنکارا احتمالا به سوی جنوب پیشروی بیشتری خواهد داشت تا منطقه حائل 5 هزار کیلومتری در سوریه ایجاد کند.

منابع نظامی اعلام کرده اند که عملیات الباب در مقایسه با عملیات در شهر جرابلس، کندتر و خطرناکتر است. مین های کاشته شده توسط تروریست های داعش، احتمال افزایش تلفات انسانی در این عملیات را بالا برده است.