جبهه خلق برای آزادی فلسطین درباره شهادت اسیر محمد البلبول و برادرش محمود که از حدود سه ماه پیش در اعتراض به بازداشت اداری دست به اعتصاب غذا زده اند، هشدار داد.

در بیانیه این جبهه آمده است که حال اسیر محمد البلبول که در بیمارستان «ویلفسون» رژیم صهیونیستی بستری است، وخیم می باشد و وی از دردهای شدید مفصلی و سرگیجه رنج می برد و احتمال آن وجود دارد که بینایی خود را از دست بدهد.

جبهه خلق در بیانیه خود با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر قصد اعدام تدریجی این دو برادر را دارد، تاکید کرد که تصمیم این رژیم برای تغذیه اجباری البلبول جنایت و خطری جدی برای سلامت و جان وی است و این کار با قوانین و عرف بین المللی که چنین اقدامات تروریستی علیه اسرا را جرم می داند، منافات دارد.

جبهه مذکور ملت فلسطین و آزادگان جهان را به تشدید حمایت های خود از اسرای اعتصاب کننده غذا و اعمال فشار برای آزادی فوری این افراد و نیز تلاش برای محکوم کردن رژیم اشغالگر به دلیل ارتکاب جنایت های مستمر علیه اسرا دعوت کرد.

این در حالی است که نهادهای متولی امور اسرای فلسطینی اعلام کردند که اشغالگران صهیونیست در ماه اوت گذشته 516 فلسطینی را در استان های کرانه باختری و نوار غزه بازداشت کردند.

کمیته امور اسرا و آزادگان، کانون اسرای فلسطین، موسسه حمایت از اسرا "الضمیر" و مرکز حقوق بشر المیزان با صدور گزارشی مشترک تصریح کردند که در میان بازداشت شدگان 73 کودک و 10 زن و 2 دختر خردسال به چشم می خورد.

در این گزارش آمده است که 143 مورد از این بازداشت ها در استان قدس، 100 مورد در استان الخلیل، 57 مورد در استان بیت لحم، 51 مورد در استان جنین، 37 مورد در استان رام الله، 35 مورد در استان نابلس، 34 مورد در استان طولکرم، 18 مورد در استان قلقیلیا، 9 مورد در شهر طوباس، 5 مورد در اریحا و 4  مورد در سلفیت صورت گرفت.

بر اساس مطالعات انجام گرفته توسط این نهادها، رژیم صهیونیستی به سیاست بازداشت و سرکوب فلسطینیان به ویژه جوانان به بهانه استفاده از شبکه های اجتماعی شدت بخشیده است.

تعرض شهرک نشینان تندرو یهودی به مسجد الاقصی

شهرک نشینان صهیونیست صبح امروز سه شنبه در چندین دسته تحت حمایت شدید نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی از سمت باب المغاربه اقدام به هتک حرمت مسجد الاقصی کردند.

شماری از شهرک نشینان صهیونیست قصد اجرای مراسم ها و آموزه های آیین یهود در داخل مسجد الاقصی را داشتند که نمازگزاران و نگهبانان مسجد الاقصی به آن ها اجازه این کار را ندادند.

این در حالی است که دشمن صهیونیستی همچنان از ورود زنان و جوانان فلسطینی به مسجد الاقصی به منظور عبادت و اقامه نماز جلوگیری می کند. 

تیراندازی صهیونیست ها به سمت خانه های شهروندان در شرق دیرالبلح

نیروهای اشغالگر اسرائیل صبح امروز سه شنبه نیز به طور گسترده به سمت کشاورزان در شرق دیر البلح واقع در مرکز نوار غزه تیراندازی کردند.

شاهدان عینی گفتند که نیروهای اسرائیلی مستقر در داخل برج های نظامی در نزدیکی خط شرقی به طور عمدی به سمت گروهی از کشاورزان حاضر در زمین های خود تیراندازی کردند.

بر اساس این گزارش، به دنبال این تیراندازی، کشاورزان مجبور شدند از ترس اصابت گلوله زمین های خود را ترک کنند.

نیروهای اشغالگر اخیرا تجاوزات خود علیه نوار غزه را افزایش داده به سمت مناطق مسکونی گلوله توپ و موشک شلیک می کنند.

یورش شبانه نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

نیروهای اشغالگر اسرائیل بامداد امروز سه شنبه نیز به چندین منطقه کرانه باختری یورش برده و تعدادی از شهروندان را بازداشت کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر بامداد امروز سه شنبه دو جوان از شهرک بیت ریما در شمال غربی رام الله را بازداشت کردند.

نیروهای اشغالگر دو جوان به نام های وسام مطیر الریماوی (28 ساله) و نور الدین البرغوثی (24 ساله) را پس از یورش به منزل آنها بازداشت کردند.

نظامیان صهیونیست همچنین شب گذشته 4 کودک از شهرک حواره در جنوب نابلس را به بازداشت خود درآوردند.

بر پایه این گزارش، نظامیان رژیم صهیونیستی به این شهرک یورش برده و چهار کودک 9 تا 11 سال به نام های محمد و عبدالرحمن رأفت عوده و عبدالله و عبدالوهاب ایهاب عوده را به بازداشت خود درآوردند.

نیروهای اشغالگر همچنان نابلس را مسدود کرده اند

نیروهای اشغالگر اسرائیل برای سومین روز متوالی ورودی های بیتا و عورتا و اودلا و عینابوس و حواره واقع در جنوب نابلس را با خاکریز مسدود و بلوک های سیمانی مسدود کرده اند.

نظامیان صهیونیست همچنین امروز سه شنبه نیز چهار شهروند فلسطینی را بازداشت و یک اخطاریه به یک شهروند برای تخریب منزل وی ارائه کردند.

نیروهای اشغالگر به شهر الخلیل یورش برده و یوسف ابو صبیح و محمد الرجبی و نیز یک جوان دیگر به نام ثائر نائل ابو شرخ را از شهرک الظاهریه بازداشت کردند.

نظامیان صهیونیست همچنین به شهرک صوریف در شمال غربی الخلیل و شهرک ترقومیا یورش بردند.