خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز (دوشنبه) به نقل از " ند پرایس" سخنگوی کاخ سفید خبر داد که در ساعتهای آینده جزئیات بیشتر این دیدار که بصورت خصوصی و پشت درهای بسته انجام می شود، منتشر خواهد شد.

اوباما و پوتین در حالی با یکدیگر گفت و گو می کنند که آمریکا و روسیه مشغول تلاش برای رسیدن به توافقی بر سر پایان دادن به درگیری های 'جنگ داخلی' سوریه هستند.

وزیران امور خارجه دو کشور هنوز نتوانسته اند در این زمینه به توافقی دست یابند.

آسوشیتدپرس احتمال داد که سران آمریکا و روسیه در این دیدار درباره اوضاع اوکراین نیز با یکدیگر گفت و گو کنند. آمریکا از افزایش تنش ها میان روسیه و اوکراین 'نگران' است.

دقایقی پیش از این دیدار، سران آمریکا، فرانسه و آلمان نشستی خصوصی با یکدیگر داشتند تا اوضاع اوکراین را بررسی کنند. هنوز از جزئیات این دیدار نیز خبری منتشر نشده است.

اجلاس دو روزه سران کشورهای عضو گروه 'جی 20' امروز در چین به کار خود پایان می دهد.

این اجلاس بعد از ظهر دیروز(یکشنبه) با سخنرانی شی جین پینگ رئیس جمهوری چین در شهر هانگژو آغاز شد.

گروه 20 (به انگلیسی: G-20) یا گروه بیست، اقتصاد بزرگ گروهی متشکل از وزرای اقتصاد (دارائی) و مسئولان بانک‌های مرکزی بیست اقتصاد مطرح دنیاست.

این گروه متشکل از قدرتمندترین کشورهای جهان است که در مجموع 85 درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارند.

اجلاس گروه 20 برای نخستین بار در چین برگزار می‌شود. هدف اصلی تشکیل گروه 20 ایجاد ارتباط میان کشورهای قدرتمند جهان در زمینه اقتصادی و پیشگیری از وقوع بحران های مشابه با بحران اقتصادی سال 2008 است.