اتباع ترکیه که در آلمان، بلژیک، هلند، فرانسه و سوییس زندگی می کنند و با جنبش گولن در ارتباط هستند، تهدید به مرگ شده و بارها پیام های تهدیدآمیزی دریافت کرده اند.

برخی از اتباع ترکیه که در اروپا زندگی می کنند و از حامیان و طرفداران گولن هستند، تهدید به مرگ شده و اکنون احساس ترس می کنند.

این پایگاه تحلیلی امروز دوشنبه نوشت: اتباع ترکیه که در آلمان، بلژیک، هلند، فرانسه و سوییس زندگی می کنند و ارتباطاتی با جنبش گولن داشته‌اند، اعلام کرده‌اند که از سرکوب طرفداران گولن توسط دولت ترکیه دچار ترس و اضطراب شده‌اند.

رئیس یکی از اندیشکده های گولن در اروپا در این باره گفت: خیلی از ما تهدید به مرگ شده ایم. من شخصا 6 بار تهدید به مرگ شده ام و به پلیس گزارش داده ام، می دانم که بسیاری از افراد دیگر نیز همین کار را انجام داده اند. من با پلیس در تماس هستم.

اوایل ماه جاری نیز رسانه های خبری بلژیک اعلام کردند که برخی اتباع ترکیه در این کشور فرزندان خود را که از مدارسی که توسط جنبش گولن تامین مالی می شده، خارج کرده اند.

دولت ترکیه بارها فتح الله گولن را عامل اصلی وقوع کودتای 15 جولای معرفی کرده است و خواستار استرداد وی از آمریکا شده است.

گولن نیز این اتهامات را رد کرده و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را طراح اصلی این کودتا معرفی کرده تا به بهانه آن، مخالفان و منتقدان دولت را سرکوب و پاکسازی نماید.