حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای جنایت تروریستهای داعش در روستای غازیانتپ ترکیه را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: حزب الله با ملت ترکیه و خانواده کشته شدگان و زخمی شدگان ابراز همدردی می کند. جنایات متوالی داعش در کشورهای مختلف ضرورت ایستادگی همگانی و تلاش برای مقابله و مبارزه با آن و ریشه کنی آن را ضروری کرده است .داعش احدی را مورد استثنا قرار نمی دهد به ویژه که در اخبار گفته شده است که این گروهک از نوجوانی برای این جنایت شنیع استفاده کرده است. این نشان دهنده سفاک بودن داعش و ریختن خون افراد بی گناه و خونریز بودن آن است. داعش با وجدان، دین و ارزش های اخلاقی بیگانه است. همین عامل ضرورت مبارزه همگانی و ریشه کنی آن را ضروری کرده است.

حزب الله بیان کرد: ما خواستار وحدت امت اسلامی و همبستگی برای مقابله با افکار ویرانگر تکفیری ها هستیم.حزب الله همیشه حامی مظلومان دنیا بوده است.

شایان ذکر است«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز در سخنانی که به صورت زنده از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد اعلام کرد که عامل انتحاری انفجار تروریستی شب گذشته در شهر «غازیانتپ» از عناصر گروهک تروریستی داعش بوده و بین ۱۲ تا ۱۴ سال داشته است.

«رجب طیب اردوغان» در سخنان خود در این باره گفت: مشخص بود که داعش در «غازیانتپ» دارای سازماندهی ویژه ای بوده و یا در تلاش است فرصتی را برای خود در زمان مقتضی فراهم کند.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: تعداد زیادی عملیات امنیتی و اطلاعاتی در این منطقه توسط نیروهای امنیتی ترکیه به وقوع پیوسته و یا انجام خواهد شد و این عملیات ها با شدت بیشتری ادامه خواهند یافت.

وی در ادامه اعلام کرد که در این حادثه تروریستی ۶۹ نفر زخمی شدند که حال ۱۷ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.