هکرها سیستم‌های رایانه ای ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه آمریکا و سازمان‌های وابسته به جمهوریخواهان را هدف حملات سایبری خود قرار دادند.

 

طبق اظهارات یکی از کارکنان ستاد انتخاباتی ترامپ و یک کارشناس امنیتی، پست الکترونیک یکی از اعضای این ستاد انتخاباتی در سال ۲۰۱۵ به یک بدافزار آلوده شد و از این طریق ایمیل‌های مغرضانه ای به همکاران وی ارسال شد. در آن زمان مشخص نبود که آیا هکرها به رایانه های این ستاد انتخاباتی دسترسی پیدا کرده اند یا خیر.

 

این در حالی است که ماه گذشته، مقامات امنیتی آمریکا از نفوذ هکرها به رایانه های کمیته ملی حزب دمکرات و ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون خبر دادند.

 

مقامات آمریکا اعلام کردند که طبق بررسی‌های صورت گرفته روسیه و نایبان آن مسئول این حملات سایبری هستند. اما مقامات کرملین با رد این اتهامات، آنها را «ادعاهایی پوچ» خواند.

 

شایان ذکر است که ابزار و تکنیکهای مورد استفاده برای هک کردن سیستم‌های رایانه ای این نامزد جمهوریخواه مشابه ابزار و تکنیکهای بکار رفته در حمله سایبری به سازمان‌های وابسته به حزب دموکرات از جمله کمیته ملی حزب دموکرات و ستاد انتخاباتی کلینتون است. این امر مقامات آمریکایی را به این ارزیابی اولیه رهنمون ساخت که آژانس‌های اطلاعاتی غیر نظامی و نظامی روسیه و نایبان آن هر دو حزب سیاسی آمریکا را هدف قرار داده اند.