معاون رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در امور انرژی با استقبال از ایده تولید و صادرات انرژی تجدیدپذیر در نروژ لقب "باتری سبز" را به این کشور داد.

صادرات نفت و گاز، نروژ را به یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپا و پای ثابت نشست‌های آب و هوایی تبدیل کرده است.

شمالی‌ترین کشور اروپا علی‌رغم حجم بالای صادرات سوخت‌های فسیلی همواره حرف جدیدی در نشست‌های مقابله با تغییرات آب و هوایی داشته است. پیش‌بینی می‌شود کوه‌ها، دریاچه‌ها و رودخانه‌های این کشور به باتری غول‌پیکری برای تأمین انرژی تبدیل شوند. قدرت منابع طبیعی نروژ به شکل مزارع تأمین انرژی از باد و یا خورشید منعکس می‌شوند و قادر است انرژی تجدیدپذیر را به سایر نقاط اروپا ارسال کند.

موراس سِفکاویچ، معاون رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در امور انرژی با استقبال از ایده تولید انرژی تجدیدپذیر در نروژ لقب "باتری سبز" را به این کشور داد. او معتقد است نروژ با وجود ذخایر عظیم هیدروکربنی از قابلیت بالایی برای توسعه انرژی‌های تجدید پذیر به دیگر مناطق اروپا برخوردار است.

انتظار می‌رود کمیسیون اتحادیه اروپا با حمایت از تولید انرژی‌های تجدید پذیر در نروژ، سایر کشورهای قاره سبز را از بحران انرژی نجات دهد.

در همین راستا، تُرد لی‌ین –وزیر انرژی نروژ—با حمایت از تولید انرژی تجدی پذیر در این کشور گفت: نروژ قادر به تولید و ارسال انرژی به کشورهای مختلف اروپا است؛ حتی زمانی که خورشید نمی‌درخشد و باد نمی‌وزد.

نروژ، یکی از پیشگامان تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر است و در حال حاضر نیاز 5 میلیون نفر از جمعیت خود را به این شکل تأمین می‌کند. همچنین، بخشی از برق تولیدی خود را به کشورهای فنلاند، سوئد و هلند صادر می‌کند.