مرکز هماهنگی روسیه برای آشتی بین طرف های درگیری در سوریه اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته 6 منطقه جدید سوریه به روند آشتی پیوستند.

این مرکز در بیانیه ای که در سایت وزارت دفاع روسیه منتشر شد، افزود: 395 شهر و منطقه به آشتی ملی پیوسته اند اما تعداد گروههای مسلحی که شرطهای توقف اقدامات جنگی را پذیرفته اند، تغییر نکرده است.

براساس بیانیه این مرکز که مقر آن در فرودگاه حمیمیم در حومه لاذقیه است، آتش بس در 24 ساعت گذشته در بیشتر استان های سوریه برقرار بوده و 8 بار نقض شده است.  

در این بیانیه آمده است که گروههای وابسته به گروه موسوم به «جیش الاسلام» مناطق عربین، جوبر، حوش الشلق، حرستا و دوما در استان دمشق را با خمپاره هدف قرار دادند. در استان لاذقیه نیز عناصر «ارتش آزاد سوریه» (گروه مسلح مخالف دولت سوریه) با خمپاره و موشک، پایگاههای نیروهای دولتی را در اطراف قلعه طوبال و جبل ابوعلی هدف قرار دادند. افراد مسلح گروه «احرار الشام» نیز با توپخانه و تانک به منطقه کنسبا حمله کردند.

مرکز هماهنگی روسیه خاطرنشان کرد، هواپیماهای جنگی روسیه و نیروی هوایی سوریه به گروههای مسلحی که توقف درگیری را اعلام کردند و محل استقرار خود را به این مرکز روسی یا همتای آمریکایی اش اطلاع دادند، حمله نکردند.

براساس این بیانیه، بیش از دو تن کمک بشردوستانه به خانواده های کم درآمد در روستای جب عباس در حومه حمص ارائه شد. همچنین بیش از سه تن کمک بشردوستانه در اختیار ساکنان منطقه اندلس در ریف دمشق قرار گرفت.  

مرکز هماهنگی روسیه خاطرنشان کرد، گروههای مسلح وابسته به داعش و جبهه النصره به حملات خود برای جلوگیری از گسترش آتش بس در سوریه ادامه دادند. تروریست ها در 24 ساعت گذشته تعدادی از مناطق شهر حلب و در ریف دمشق نیز شماری از مناطق را گلوله باران کردند.