ایزوستیا روز شنبه به نقل از ویکتور وودولاتسکی نایب رئیس کمیسیون دفاعی مجلس نمایندگان روسیه (دوما) گزارش داد: مسکو در نشست کمیته مشترک روسیه – ترکیه از طرف مقابل خود خواست که مرزهایش با سوریه را ببندد.

کمیته مشترک روسیه و ترکیه شامل نمایندگانی از دستگاه های دیپلماسی، نظامی و امنیتی است.

وودولاتسکی خاطرنشان کرد: پوتین و اردوغان در نشست هایی که تاکنون بین روسیه و ترکیه برگزار شده است، مسائلی همچون نحوه برقراری صلح و امنیت در سوریه را بررسی کردند.

وودولاتسکی افزود : ما نیز در نشست اخیر کمیته مشترک روسیه – ترکیه مساله بستن مرزهای ترکیه با سوریه را برای جلوگیری از انتقال اسلحه ، مهمات و افراد مسلح به خاک سوریه بررسی کردیم . این مساله مهم است زیرا با امنیت ملی روسیه ارتباط دارد . ما آماده ایم تصاویر ماهواره ای را که مسیرهای کمک های تسلیحاتی و غذایی تروریست ها را نشان می دهد ، در اختیار طرف ترکیه ای بگذاریم.

ایزوستیا نوشت: ترکیه بررسی مساله بستن مرزهای خود با سوریه را آغاز کرده است و مساله عادی سازی روابط خود با ترکیه و توافقنامه های دو طرفه را مدنظرگرفته است و احتمال اینکه جواب طرف ترکیه ای مثبت باشد ، بسیار زیاد است .

ایگور موروزوف عضو کمیسیون امور خارجی مجلس فدرال روسیه نیز اظهار داشت: روابط ترکیه با اروپا و آمریکا هم اکنون بحرانی است لذا ترکیه به سوی روسیه خواهد آمد و همین امر زمینه را برای دست یابی به راه حل های میانه درخصوص مسائل لاینحل براساس دیدگاه های مسکو هموار خواهد کرد.