شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: «توماس دی ماتزیر،» وزیر کشور آلمان، قصد دارد بزودی طرح جدید ضدتروریسم را برای جلوگیری از وقوع مجدد حملات اخیر عناصر وابسته به داعش در این کشور، به اجرا بگذارد. این طرح شامل تسریع در اجرای مراحل اخراج افراد تبهکار از این کشور و استفاده وسیع‌تر از دوربین‌های امنیتی خواهد بود.

 

در این گزارش همچنین آمده است: در طرح جدید امنیتی، پوشیدن برقع برای زنان در مکان‌های عمومی ممنوع خواهد شد. جلوگیری از ارسال کمک‌های مالی گروه‌های افراطی به مساجد نیز از دیگر اقداماتی است که دولت آلمان در دستور کار خود قرار خواهد داد. از سوی دیگر، دسترسی آسان‌تر نیروهای امنیتی آلمان به پرونده‌های محرمانه پزشکی افراد و همچنین ممنوعیت اعطای تابعیت دوگانه به بحث‌های جدی این روزهای آلمان تبدیل شده است. 

 

وزیر کشور آلمان می‌گوید طرح جدیدش تنها آن‌ دسته از اقداماتی را در بر می‌گیرد که در کوتاه‌مدت باعث افزایش ضریب امنیتی در این کشور خواهد شد. دی ماتزیر می‌افزاید: احزاب مختلف آلمان باید درخصوص اقدامات دیگر به توافق برسند. برخی احزاب با ممنوعیت تابعیت دوگانه به شدت مخالفت کرده‌اند. 

 

از آن‌جایی که آلمان برای انتخابات عمومی سال آینده آماده می‌شود، مسائل امنیتی این کشور به موضوعی سیاسی تبدیل شده است.