هیلاری کلینتون در سخنانی در فلوریدا با انتقاد از برنامه پیشنهادی دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا افزود: کارشناسان می گویند بر اساس برنامه ترامپ بیش از سه میلیون نفر در کشور بیکار می شوند. 

وی به مقام های محلی این ایالت که از طرح دولت اوباما برای مقابله با پدیده تغییرات آب و هوایی خرده می گیرند نیز تاخت و تاکید کرد: این افراد چشم های خود را به روی پدیده های طبیعی فرو بسته اند و نمی خواهند واقعیت ها را ببینند. 

هیلاری کلینتون افزود:با پیگیری این طرح هم از پیامدهای احتمالی جلوگیری خواهیم کرد و هم مشاغل بسیاری به این سبب ایجاد می شوند. 

وی در پاسخ به سخنان رقیب جمهوریخواهش که او را مخالف مشاغل خرد خوانده بود گفت: بسیاری از مشاغلی که در آینده ایجاد می شوند در بخش کسب و کارهای خرد قرار دارند و من در مقام رئیس جمهور به ایجاد این مشاغل کمک خواهم کرد. کلینتون همچنین گفت: قصد دارد قوانینی را به اجرا بگذارد که ثروتمندان را مجبور کند سهم خود را از مالیات بپردازند. 

وی بار دیگر در پاسخ به ادعای ترامپ تاکید کرد: همانگونه که از ابتدای تبلیغات انتخاباتی گفته ام، ما قصد نداریم مالیات طبقه متوسط را بالا ببریم بلکه می خواهیم ثروتمندان را مجبور کنیم از مالیات فرار نکنند. 

هیلاری کلینتون تاکید کرد که کارشناسان اقتصادی بر این باورند بر اساس طرح های اقتصادی ترامپ بیش از سه میلیون و پانصد هزار نفر در کشور بیکار می شوند و این در حالی است که گفته شده طرح اقتصادی هیلاری کلینتون در چهار سال نخست بیش از ده میلیون شغل ایجاد می کند.