این هواپیما از نوع بوئینگ 777 با 300 سرنشین از هند عازم دبی بود که در فرودگاه دبی دچار آتش سوزی شد.

هیچیک از سرنشینان کشته نشد اما یک آتش نشان اماراتی حین مهار آتش جان باخت.  

شرکت هواپیمایی امارات پس از 16 ساعت از حادثه اعلام کرد که به رفع اختلالات پیش آمده در پروازهای روز پنجشنبه ادامه می دهد.

فرودگاه دبی شب گذشته اعلام کرد که توانایی این فرودگاه برای پذیرش پروازهای ورودی محدود خواهد بود چون فقط یک باند فرودگاه باز است به همین سبب اولویت با پروازهای خروجی است. 

این شرکت پس از وقوع حادثه دیروز، 22 پرواز خروجی و 6 پرواز ورود را لغو کرد، 4 پرواز از دیگر فرودگاه ها که در حال نزدیک شدن به فرودگاه دبی بودند را بازگرداند و 22 پرواز به این فرودگاه را به دیگر فرودگاه های امارات، بحرین، عمان و قطر هدایت نمود.

شیخ "احمد بن سعید آل مکتوم" مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی امارات گفت که از میان 282 مسافر و 18 خدمه، 13 نفر دچار مجروحیت سطحی شده اند.

این شرکت اعلام کرد که هنوز علت حادثه مشخص نشده است، همچنین سازمان هواپیمایی کشوری امارات روز گذشته اعلام کرد که با همکاری این شرکت و فرودگاه دبی تحقیق درباره علت حادثه را آغاز نموده است.

این حادثه چهار ماه پس از سقوط یک فروند هواپیمای شرکت "فلای دبی" هنگام فرود در فرودگاه "روستوف اون دون" روسیه در روز 19 مارس 2016 رخ می دهد که 61 سرنشین آن کشته شدند.

امارات با دارا بودن ناوگان هوایی با 250 فروند هواپیما دارای بیشترین تعداد هواپیماهای بوئینگ 777 و "ایرباس آ 380" در جهان است و پروازهای آن به بیشتر از 153 مقصد می باشد.