منابع میدانی سوریه در دمشق تاکید کردند: کودتای نظامی در داخل گروه تروریستی «جوانان اهل تسنن» در شهر بصری الشام در استان درعا در جنوب سوریه آن گونه که کودتاچیان می‌خواستند پایان نپذیرفت و عناصر آن به 2 دسته حامیان «احمد العوده» فرماندهی که علیه وی کودتا شده با «محمد طعمه»، فرمانده کودتاچیان تقسیم شدند.

این منابع گفتند: با ادامه درگیری‌های شدید بین 2 طرف کودتا، احتمال مداخله نیروی اجرایی تروریست‌های جبهه فتح الشام (جبهه النصره سابق) برای حل اختلافات و یکسره شدن کودتا به نفع طعمه وجود دارد، بخصوص که طعمه به نقل از آنچه شورای نظامی گروه جوانان اهل تسنن خوانده شده با صدور تصمیمی خود را فرمانده کل این گروه خوانده است.

منابع مذکور تاکید کردند: تروریست‌های طرفدار الطعمه در حرکتی غیرمنتظره ضمن محاصره انبارهای سلاح و مهمات تلاش کردند خود را به اقامتگاه العوده برسانند اما وی به خارج از شهر فرار کرد و سپس کودتاچایان طعمه را به فساد و ارتباط با داعش متهم کرده و خواستار صدور تصمیمی مبنی بر کناره گیری وی از قدرت شدند.

این منابع گفتند: طعمه که هسته اولیه کودتا را تشکیل داده و توانسته است شمار زیادی از اعضای شورای نظامی گروهک تروریستی جوانان اهل تسنن در بصری الشام را به سمت خود بکشاند در پی مخالفت العوده برای شرکت در نبرد ضدداعش در مناطق حوض الیرموک در غرب استان ادعا، تحت حمایت و فرمان اتاق عملیات الموک دست به این کودتا زده است، الموک اتاق اطلاعاتی مشترکی است که عملیات تروریست‌ها در عموم مناطق جنوب سوریه را فرماندهی می‎کند.

این منابع تاکید کردند: العوده موفق به فرار به داخل خاک اردن شده و احتمالا به یکی از گروه‌های تروریستی همچون گروه اسود الشرقیه یا گروه تجمع نیروهای احمد عبدو پناه ببرد که پایگاه‌ها و مقرهای آن در شمال خاک اردن است و با این حساب احتمال می‌رود در آینده نزدیک شاهد درگیری‌های گسترده بین تروریست‌ها باشیم بخصوص اگر کودتاچیان که مورد حمایت گروه‌های گولانی در منطقه هستند، خواستار استرداد العوده شوند.

منابع مذکور با بیان اینکه احتمال وقوع کودتا در دیگر گروه‌های تروریستی مستقر در جنوب سوریه وجود دارد، گفت: گروه ابومحمد الجولانی معروف به جبهه النصره تروریست‌های جنوب را به کم کاری و کوتاهی در کمک به همقطاران خود در حلب و داریا متهم کرده‌اند به رغم اینکه تروریست‌های جنوب بارها برای گشودن جبهه جنگ در جنوب تلاش کردند تا از فشار میدانی ارتش سوریه در جبهه‌های حلب و داریا کم کنند اما در این اقدام خود ناکام ماندند.

از سوی دیگر جمعی از عناصر گروهک ناصر صلاح الدین در عملیات کمین یگان‌های مهندسی ارتش سوریه در نزدیکی تل بزاق در شمال غرب استان درعا قرار گرفتند که با کشته شدن شمار زیادی از عناصر این گروه همراه شد که قصد نفوذ به مواضع ارتش در تل بزاق را داشتند.

ارتش سوریه و متحدانش شمار زیادی از حملات تروریست های جنوب را که با هدف کاهش فشار میدانی بر جبهه های حلب و ریف دمشق بخصوص داریا صورت گرفته بود، دفع کردند.