"علی البدیری" عضو فراکسیون "جبهه اصلاح" در مجلس نمایندگان عراق روز سه شنبه اعلام کرد: خالد العبیدی وزیر دفاع عراق به گروهی از نمایندگان گفته است که اطلاعاتی درباره چگونگی سقوط شهر موصل به دست داعش و چگونگی سیطرۀ این گروه تروریستی بر استان های غربی در دست دارد.

البدیری به شبکۀ السومریه گفت: العبیدی پیش از جلسۀ استیضاح در مجلس، در دیدار با گروهی از نمایندگان که من یکی از آنها بودم، اطلاعاتی را درباره مسائل دوران دولت قبلی بیان کرد و گفت که واقعیت ها و مدارکی دربارۀ نحوۀ سیطرۀ داعش بر موصل و استان های غربی در دست دارد که آمادۀ فاش کردن این واقعیت ها است.

البدیری افزود : نمایندگان مجلس خواستار تشکیل کمیته ای بین المللی برای تحقیق درباره اتهاماتی هستند که العبیدی به سلیم الجبوری رئیس مجلس و برخی از نمایندگان وارد کرده است .

عضو فراکسیون جبهه اصلاح گفت: اگر مجلس نمایندگان عراق کمیته ای برای تحقیق درباره صحت و سقم این اتهامات تشکیل دهد ، این کمیته کاری از پیش نخواهد برد زیرا اعضای کمیته در تهیه گزارش نهایی احتمالاً براساس گرایش های حزبی و سیاسی خود رفتار خواهند کرد. 

العبیدی دیروز (دوشنبه) در جلسۀ استیضاح خود در مجلس نمایندگان، الجبوری را به کسب منافع شخصی از طریق انعقاد قراردادهای تسلیحاتی متهم کرد، و چند نماینده را نیز به دست داشتن در پرونده های فساد مالی کلان متهم کرد .