در این پوشش رسانه‌ای این چنین القا می‌شود که کلینتون روسیه را دشمن می‌داند که نمی‌توان به آن اعتماد کرد در حالی کنوانیسیون حزب دموکرات هم به عنوان نماد شرم دموکراسی در آمریکا به تصویر کشیده شده است.

کلینتون در سخنرانی‌اش پس از پذیرش نامزدی حزب دموکرات بر تعهدات موجود با ناتو تاکید و عنوان کرد که به ایستادن در کنار متحدان ناتو علیه هر تهدیدی از جمله تهدیدات ناشی از روسیه افتخار می‌کند.

با بیان این اظهارات وی به سرزنش رقیب جمهوری خواهش دونالد ترامپ پرداخت که ضرورت وجود یک ائتلاف نظامی غربی را زیر سوال می‌برد و می‌گوید، اگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، آمریکا به تعهداتش با ناتو به ویژه در قبال کشورهای شوروی سابق در حوزه بالتیک افتخار نخواهد کرد.

در حالی که موضع ترامپ در قبال ناتو کرملین را خرسند می‌کند مواضع کلینتون به روشنی خون آنها را به جوش می‌آورد.

شبکه دولتی روسیه در گزارش خود درباره کاندیداتوری کلینتون می‌گوید: او تنها یک بار نام روسیه را آورد اما همین هم برای دیدن وجود هیچ تغییری کافی بود.

هیلاری کلینتون به عنوان وزیر خارجه آمریکا در سال ۲۰۰۹ به همتای روسی خود یک کلید قرمز به عنوان نماد "تغییر" در روابط با روسیه هدیه داد به تغییری که با بازگشت ولادیمیر پوتین، ریاست جمهوری روسیه در سال ۲۰۱۲ و دو سال پس از آن و الحاق کریمه به روسیه محقق نشد.

کلینتون یک بار الحاق کریمه به روسیه را با اقدامات آدولف هیتلر، رهبر نازی‌ها در شرق اروپا در آغاز جنگ جهانی دوم مقایسه کرد؛ مقایسه‌ای که از سوی روس‌ها بسیار توهین آمیز تلقی شد.

در آن طرف اما ترامپ ادعا می‌کند که می‌خواهد احتمال به رسمیت شناختن الحاق کریمه به روسیه را مورد بررسی قرار دهد در حالی که می‌گوید: مردم کریمه تا جایی که من شنیده‌ام بیش از اینکه حامی اوکراین باشند طرفدار روسیه هستند.

کنوانیسیون حزب دموکرات که روز جمعه به وقت مسکو پایان یافت، به صورت گسترده از سوی شبکه‌های خبری روسی پوشش داده شد. شبکه یک روسیه گزارش خود درباره این کنوانسیون را با توصیف این چنینی کلینتون آغاز کرد: سیاستمداری که خودش را فراتر از قانون می‌داند. کسی که آماده است به هر قیمتی پیروز شود و اصولش را براساس شرایط سیاسی تغییر دهد.