عملیات آزادسازی منطقه «جزیره الخالدیه» در 23 کیلومتری شرق الرمادی که آخرین پایگاه تروریست‌ها در این منطقه است، از روز گذشته (شنبه) با مشارکت ارتش و الحشدالشعبی عراق آغاز شده است.

سرتیپ «اسماعیل المحلاوی» فرمانده عملیات الانبار امروز (یکشنبه) در گفت‌و‌گو با خبرگزاری آناتولی درباره آخرین خبرها از این عملیات گفت: یگان‌هایی از ارتش و نیروهای امنیتی امروز از بخش شمالی منطقه وارد جزیره الخالدیه شده و مشغول عملیات شدند.

او با اعلام اینکه مرحله اول عملیات که محاصره کامل تروریست‌ها و بستن راههای ارتباطی و امدادی آن‌ها بود به پایان رسیده است؛ گفت: نیروهای ما توانستند حمله تروریست‌ها را در الخالدیه دفع کنند و یک خودروی انتحاری را نیز از مسیر دور منهدم کنند.

فرمانده عملیات الانبار افزود: مقاومت تروریست‌های داعش ضعیف است و آن‌ها به جز تک تیراندازها و خودروها و افراد انتحاری و خمپاره‌ها امکانات دیگری ندارند.

منطقه «جزیره الخالدیه» از سال 2003 و حمله آمریکا به عراق در تسلط تروریست‌های تکفیری است و نیروهای آمریکایی نیز در آن برهه موفق به پاکسازی این منطقه نشدند. این مطقه آخرین پایگاه تروریست‌ها در شرق الرمادی محسوب می‌شود.